لزوم اجرای هر چه سریعتر پروژه پارک موزه دفاع مقدس استان گیلان

عباسی اجرای هر چه سریعتر پروژه پارک موزه فرهنگی استان را خواستار شد و گفت: استانداری گیلان در این راستا هرگونه همکاری و کمکی که لازم باشد را انجام خواهد داد و مضایقه نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (دوشنبه،۵ اردیبهشت) در سی و دومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیرباز تاکنون وجود داشته و اسناد آن برای ما باقی مانده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه ترسیم واقعه عاشورا یکی از مصادیق حفاظت از فرهنگ ایثار و شهدا در طول دوران مختلف است افزود: حفظ و نگهداری این اسناد و انتقال آن به نسل‌های آینده امری بسیار حیاتی و ضروری است و نبایستی از جانب هیچ دستگاهی در این زمینه کوتاهی شود.

 

عباسی جهاد را طبق آیات قرآن کریم دری از درهای بهشت خواند و تصریح کرد: بخشی از جهاد تبیین مربوط به بیان دستاوردهای مادی و بخشی مربوط به دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی است که فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آن محسوب می‌شود.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان مقابله دشمنان با هرگونه تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در چهل سال اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: در چنین شرایطی نباید تماشاگر باشیم و سکوت کنیم بلکه باید وارد میدان شده و روی فرهنگ ایثار و شهادت کار کنیم.

 

وی اضافه کرد: اینکه ما در استان گیلان منتظر فضا و جایی برای استقرار موزه‌های شهدا و ایثارگران باشیم مورد قبول نیست و همه باید در این حوزه همکاری متقابل داشته باشند.

 

استاندار گیلان اجرای هر چه سریعتر پروژه پارک موزه فرهنگی استان، مانع زدایی و فازبندی آن را خواستار شد و اذعان کرد: استانداری گیلان نیز در این راستا هرگونه همکاری و کمکی که لازم باشد را انجام خواهد داد و مضایقه نمی‌کند.

 

عباسی اظهار داشت: بزرگداشت هفته معلم روز بسیار بزرگ و مهمی است و نباید همین طور به سادگی از آن عبور نماییم بنابراین لازم است برای بزرگداشت این ایام مهم برنامه‌های مناسبی در استان گیلان تدوین و اجرایی شوند.

 

*تشکیل کارگروهی برای مشخص کردن تعداد شهدا و ایثارگران گیلان

نماینده عالی دولت در استان گیلان تشکیل کارگروهی در استان برای مشخص کردن تعداد شهدا و ایثارگران هر کدام از قشرهای را خواستار شد و گفت: اسناد شهدا و ایثارگران از جمله اسناد مهم و تعیین کننده در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند که باید برای نسل‌های آینده باقی بماند.

 

وی با بیان اینکه ما در استان گیلان در تمام حوزه‌ها به مدیران جهادی نیازمندیم یادآور شد: مدیر جهادی و انقلابی روز تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسد زیرا همه ما بدهکار نظام مقدس و خانواده‌‌های معظم شهدا و ایثارگران هستیم بنابراین کم کاری‌ها مورد قبول نیست.

 

استاندار گیلان وجود ۴۷۰ شهید کارگر در استان گیلان و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت این شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: در حوزه کنگره میرزاکوچک جنگلی هم در سالهای اخیر کارهای شاخصی انجام نشد اما امسال قصد داریم این کنگره را به شکل ملی و بین‌المللی برگزار نماییم.

 

عباسی استفاده از ظرفیت تئاتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: فرهنگ ایرانی و اسلامی و گیلانی با ایثار و شهادت گره خورده و امسال حتما اعتبارات خوبی به برنامه‌های فرهنگی این حوز در گیلان اختصاص داده می‌شود. 

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان پرهیز از پول پاشی را رویکرد دولت و استانداری ذکر کرد و ابراز داشت: در حوزه تخصیص بودجه و اعتبار فرهنگی، این اعتبارات تنها به دستگاه‌هایی اختصاص پیدا می‌کند که طرح و برنامه از خود داشته باشند.

 

* لزوم ایجاد موزه تخصصی شهدا 

وی تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر استان گیلان و تسریع در این امر را هم مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: برای ایجاد موزه تخصصی شهدا هم انتظار داریم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این حوزه همراهی‌های لازم را با بنیاد شهید داشته باشد.

 

حسین مصطفی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: ایام سوم خرداد را در پیش رو داریم و کلیه دستگاه‌ها باید هر چه سریعتر برنامه‌های خود را در این زمینه ارغئه دهند.


 

کد خبر 1169255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha