برنامه های سازمان بسیج کارگری استان کرمان برای حمایت از کار و تولید تشریح شد

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانه جات سپاه ثارالله استان کرمان به بخشی از مهمترین فعالیت ها و برنامه ها در خصوص حمایت از کار و کارگر و تولید پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ روح الله نیک خواه، سه شنبه(۶ اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج کارگری؛ نقش بسیج کارگری در راستای شعار سال را مورد اشاره قرار داد و افزود: احصاء موانع تولید با همکاری نهادهای ذیربط و ارجاع آن به کمیسیون رفع موانع تولید استان و پیگیری مجدانه رفع موانع تولید از دستگاه های مربوطه، یکی از اقدامات است.

 

 


 

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانه جات سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در همین راستا سال گذشته بازدید از ۹۰ کارخانه در جهت احصاء مشکلات تولید و کارگری و ارجاع آن به مراکز ذیربط و مطالبه بدون ملاحظه در دستور کار قرار گرفت.

 

 

 

وی از برخورد جدی با عوامل مشکل آفرین در مسیر تولید خبر داد و  بیان کرد: پشتیبانی از توسعه تولید در استان، توجه به حوزه دانش بنیان و رفع مشکلات کارگری و تولید در راستای اشتغال آفرینی و بکارگیری جوانان متخصص در عرصه کار و صنایع از دیگر اقدامات است.

 

 

 

 

نیک خواه هدف سازمان بسیج کارگری و کارخانه جات را عملیاتی کردن شعار سال دانست و درباره عملکرد این سازمان در ۶ ماهه دوم سال گذشته گفت: در خصوص رزمایش کمک های مومنانه، بیش از یک و نیم میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی و خرید اجناس مورد نیاز کارگران با کمک مدیران کارخانه جات انجام شد.

 

 

 

وی یک هزار و ۸۰۰ ساعت شیفت ایثار(کار کردن صلواتی برای کمک به چرخه تولید) مطالبه جدی در رفع موانع کارگری و تولید، پیگیری اعتراضات و التهابات جامعه کارگری و رفع آن و مشکلات صنایع که بنا به دلایلی در بخش راه اندازی یا توسعه با مشکل روبرو شدند؛ افتتاح هفت پایگاه مقاومت کارگری و تجلیل از کارگران نمونه و نخبه را به عنوان بخشی از مهمترین فعالیت ها در نیمه دوم سال گذشته فهرست کرد.

 

 

 

این مسئول به پیگیری اجرای طرح شهید برونسی و طرح شهید کریمی در جهت حمایت از کالای ایرانی اشاره و بر حمایت از کالاهای تولید شده در استان با هدف افزایش عرضه و تقاضا و در نهایت انگیزه بیشتر برای تولید کننده، تاکید کرد.

 

 

 

وی از شناسایی ۴۴۰ شهید جامعه کارگری استان برای اولین بار و برگزاری یادواره های ایشان و تدارک تولید کتاب درباره این شهدا خبر داد و افزود: خلا وجود این سند را در بخش های کار و تولید وجود داشت‌.

 

 

 

نیک خواه همچنین به شناسایی کارگران آسیب دیده اجتماعی از جمله در مسئله اعتیاد و معرفی به کمپ معاونت اجتماعی سپاه ثارالله اشاره کرد و از دیگر اقدامات سازمان بسیج کارگری به برگزاری کارگاه های آموزشی ایمنی اشاره کرد و افزود: در صنایع و معادن بحث های ایمنی برای حفظ جان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع سلامت کارگر؛ سلامت کار و تولید است.

 

 


 

وی از تدارک ۱۱۰ برنامه از جمله راه اندازی پایگاه های مقاومت کارگری، اهدای بسته سلامت به کارگران، حمایت علمی از فرزندان کارگران، توزیع پنج هزار سبد معیشتی، نشست های بصیرتی و روشنگری برای اینکه کارگر ما ابزار دشمن و جریانات معاند قرار نگیرد؛ تجلیل از زنان کارگر و اعزام گروه های جهادی کارگر در بخش هایی از شهرستان ها در بازه زمانی ۵ تا ۱۱ اردیبهشت و همزمان با هفته کار و کارگر خبر داد.

 


 

نیک خواه اظهار کرد: در یک روز از هفته کار و کارگر و با همکاری اداره کل کار و شهرداری کرمان، قرار است مسئولین، لباس پاکبان پوشیده و جارو به دست بگیرند.

 

 

 

وی در پایان از رسانه ها خواست برای تبلیغ و معرفی محصولات تولیدی استان تلاش کنند.

کد خبر 1169409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha