انجام ۳۰۰  مشاوره حقوقی رایگان در ماه مبارک رمضان از طریق مرکز وکلای دستگاه قضایی

خداییان با اشاره به تاکید ریاست دستگاه قضا برای دسترسی عموم مردم به خدمات حقوقی و قضایی گفت: ۳۰۰ مشاوره حقوقی رایگان از طریق مرکز وکلای دستگاه قضا در طول ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ذبیح الله خداییان، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استفاده از ظرفیت مساجد برای در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره حقوقی از طریق مساجد و اماکن مذهبی مورد اعتماد مردم و خدمات دستگاه قضایی در این زمینه گفت: قوه قضاییه در این زمینه اقداماتی انجام داده است که به چند مورد آن اشاره می کنم. در این ارتباط طرحی با کمک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاونت فرهنگی قوه قضاییه با عنوان طرح هر مسجد یک حقوقدان اجرا شد که با کمک مرکز وکلای قوه قضاییه کارهای خوبی انجام شد.

 

وی افزود: در این طرح حقوقدانانی که داوطلب بودند، همکاری کرده و از سوی دیگر مرکز وکلا و مشاوران و کارشناسان قوه قضاییه در این زمینه همکاری لازم را داشته و به صورت رایگان مشاوره حقوقی به افرادی که نیازمند مشاوره حقوقی بودند، ارایه کردند.

 

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: در روزهای اخیر ریاست دستگاه قضا تاکید فراوان بر این داشته اند که مسئولان عالی قضایی مرکز و استان ها بایستی ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند و باید در بین مردم باشند و در اتاق ها بر روی مردم بسته نشود و تاکید داشت یکی از اماکنی که مردم می توانند به مسئولان قضایی دسترسی داشته باشند، مساجد و مراکز فرهنگی است.

 

خداییان تصریح کرد: در این روزها شاهد آن هستیم که در ماه مبارک رمضان مرتب مسئولان عالی قضایی در مساجد حضور می یابند و به سوالات مردم پاسخ می دهند و پیگیر مسایل و مشکلات قضایی مردم هستند. در این استان ها نیز چنین اقداماتی صورت گرفته است و مرکز وکلای قوه قضاییه در طول ماه مبارک رمضان قریب به 300 مورد وکالت رایگان و مجانی برای مردم انجام داده است که اقدامی است که با توجه به تاکیدات ریاست دستگاه قضا همچنان در دستور کار قرار دارد و اختصاص به ماه مبارک رمضان ندارد.

 

وی گفت: ریاست دستگاه قضا بارها به شکل سرزده در جمع نمازگزاران و مراکزی که عموم مردم حضور دارند، حاضر می شوند و رودررو به مسایل و مشکلات مردم رسیدگی و پاسخ می دهند.

 

وی گفت: امشب نیز معاونان و خود بنده در مساجد مختلف حضور داریم و خدمت مردم رسیده و به مشکلات قضایی آنها رسیدگی می کنیم، بقیه مسئولان نیز به همین شکل در خدمت مردم هستند و مرکز رسانه و روابط عمومی قوه قضاییه باید اطلاع رسانی لازم کند تا مردم دسترسی لازم به مسئولان داشته باشند. 

کد خبر 1169706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha