برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی/بررسی لغو روادید سفر زمینی به عراق

وحیدی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: در راهپیمایی، رعایت مقررات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله مورد تأکید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید سعید فطر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: در راهپیمایی، رعایت مقررات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله مورد تأکید است. برگزاری نماز عید فطر در اماکن و فضای آزاد در اولویت است اما اگر جایی در مسجد نماز اقامه می‌شود، حتما شیوه‌نامه‌ها باید مراعات شود.

 

وحیدی درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار داشت: براساس گزارش وزارت بهداشت، مدیریت بیماری کرونا در کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و کاهش تعداد موارد بستری و فوتی های ناشی از آن، نشان از روند رو به جلوی مهار این بیماری در کشور دارد.

 

وی در عین حال بر اقدامات کنترلی و مراقبت‌های بهداشتی به ویژه درباره سویه‌های جدید ویروس کرونا تاکید کرد و یادآور شد: اگرچه در این زمینه نگرانی وجود ندارد، اما رصد و پایش سویه‌های جدید به طور جدی در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار دارد.

 

وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره برخی اخبار منتشر شده در بستر فضای مجازی مبنی بر استعفا یا جابجایی احتمالی برخی از استانداران، این مطلب را مطرح کرد.  لیست منتشر شده در فضای مجازی کذب است و استانداران سراسر کشور به صورت شبانه روزی و با قدرت در حال انجام کار هستند.


وزیر کشور ادامه داد: نشر چنین اخباری منافعی برای کشور و مردم ندارد و لیست های منتشر شده به هیچ وجه صحیح نیست. 
 

 

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره لغو روادید سفر زمینی به عراق هم اظهار کرد: رایزنی ها برای لغو روادید در حال انجام است اما هنوز مرز زمینی برای سفر بدون ویزا بسته است و صرفا با روادید امکان عبور وجود دارد.
 
 

وحیدی همچنین در خصوص اتفاقات پیش آمده در مرز دوغارون گفت: آنچه که در مرز اتفاق افتاد حاصل سوء تفاهم برخی مسئولان محلی افغانستان نسبت به محدوده مرزی بود و در این خصوص، همکاران در فرماندهی انتظامی و نیروهای مسلح، تذکرات لازم بر رعایت محدوده مرزی داده شد.


وی خاطر نشان کرد: مسائل دوستی و تفاهم دو کشور و ملت نباید توسط برخی از عوامل  بر اثر سوء برداشت دچار خدشه شود و باید در نظر داشت که بروز هر گونه اختلال و مشکل در حوزه مسائل حمل و نقل جاده ای و تامین مایحتاج که از طریق مرزها انجام می شود، باعث صدمه مردم افغانستان خواهد شد و برای همین باید مراقبت های لازم صورت گیرد و هر گونه ابهامات بین مرزبانان و دستگاه های رسمی بحث و برطرف شود.


رئیس شورای امنیت کشور اظهار کرد: ان شاءالله دیگر شاهد چنین سوء تفاهمی نباشیم که البته بخش  دیپلماسی کشور تماس لازم را گرفته و تذکرات لازم داده شده  که امید است مسئولان محلی هم مراقبت کنند.

کد خبر 1169760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha