مراسم نکوداشت استاد علمی ۹ اردیبهشت برگزار می شود

مولوی گفت: مراسم نکوداشت هفت دهه خدمات قرآنی استاد حاج حسین علمی جمعه ۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار شهر با حضور میهمانان شاخص استانی و غیر استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سردار علی مولوی» امروز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) در نشست خبری مراسم نکوداشت هفت دهه خدمات قرآنی استاد حاج حسین علمی به اهمیت جایگاه پیشکسوتان قرآنی اشاره کرد و گفت: در هر قشری از جامعه ما طیفی از افراد هستند که بیشترین درخشندگی را در حوزه های مختلف دارند در جانعه دیده نمی شوند و رسانه های دیداری و شنیداری نمی توانند آنها را کشف کنند.


رئیس ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآن و عترت خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه قرآن بین افراد مجاهد با دیگر افراد تفاوتی قائل است و از نظر ارزشی کاملا متفاوت دیده است لذا این ستاد مردمی تلاش کرده است تا چهره هایی که یا خود نخواسته اند و یا فصا برای معرفی آنها مهیا نبوده را به جامعه معرفی کند.


وی با بیان اینکه جامعه قرانی از مظلومیت خاصی برخوردار است و این مظلومیت نیز در خانه های ما نیز وجود دارد و قرپان در مهجوریت است؛ گفت:  حاج حسین علمی یکی از چهره های شاخص و ناشناخته شده برای آحاد جامعه است و تنها بخشی از فعالین جامعه قرانی وی را می شناسند.


مولوی با اشاره به انتخاب نام ذوالفنون برای استاد حاج حسین علمی بیان کرد: حاج حسین علمی در حوزه قرائت، صوت، لحن و فعالیت های دیگری چون نغمات و اختلافات در قرائت تبحر و از سرآمدی برخوردار است، حافظ قرآن و مشاوره قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت است و از دوران جوانی در حوزه مجری گری فعالیت داشته است.


وی افزود: استاد علمی در سه مجموعه حرم مطهر با مدیریت حلسات بزرگ بین المللی، مسجد کرامت با مدیریت حوزه قران و معارف و مدیریت فصای قرانی در مسابقات قرآنی اوقاف و ارشاد استان بیشترین کار قرانی را انجام میداد لذا تمام این ویژگی ها موجب شده تا ایشان را شایسته لقب دوالفنون بدانیم.


رئیس ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآن و عترت خراسان رضوی بیان کرد: در معرفی عقبه زندگی استاد باید گفت: ایشان فرزند مرجع تقلید آیت الله محمد اردبیلی دارای صاحب رساله می باشند و دو مربی بزرگ استاد شیخ عبدالله نیشابوری و استاد شیخ عبدالرزاق عراقی در تربیت استاد علمی اثر گدار بودند.


وی با بیان اینکه استاد علمی بعد از 21 سالگی از عراق به ایران و مشهد مهاجرت کرده است؛ افزود: بعد استقرار در مشهد به فعالیت های آموزش و تربیت علوم قرآنی می پردازند و در حوزه تعلیم و تربیت بیش از هزار دانش آموز قرآن را در محضر استاد فراگرفتند که برخی از آنها در استان و خارج از استان به عنوان چهره های شاخص مطرح هستند از جمله  حاج جواد فروغی که امروز در چند زبان قرآن را می خواند و مروج قران در سطح بین الملل به زبان عربی، انگلیسی و ایتالیایی است و و استاد هادی رصایی و حجت الاسلام مصباح نیز از شاگران ایشان بوده اند.


مولوی در خصوص حوزه فعالیت های مدیریتی استاد بیان کرد: فعالیت های قرآنی ما در گذشته از پراکندگی برخوردار بود و استاد علمی بنیان گذار انسجام و مدیریت جامعه قرآنی بود و همه می دانیم که انسجام قوی لازمه تمرکز برای تروبج فرهنگ قرآنی است ؛ همچنین استاد بنیان گذار کانون قرآن و عترت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.


وی با بیان اینکه استاد علمی دارای ویژگی های منحصر به فرد در حوزه مدیریت است که می توان  الگویی برای جامعه اسلامی باشد؛ گفت: سبک مدیریت استاد کاملا قرآنی و بر مبنای توصیه های قرآنی است، پرهیز از غیبت، ترک‌محرمات، ساده زیستی، پرهیز از تجمل گرایی، سعه صدر، خوش برخورد بودن، خوش اخلاق بودن  و .. از ویژگی های بارز استاد علمی است. 


رئیس ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان قرآن و عترت خراسان رضوی در خصوص برنامه های نکوداشت این استاد گفت: مراسم تجلیل از خدمات استاد علمی جمعه ۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار شهر با حضور میهمانان شاخص استانی و خارج استان برگزار خواهد شد.


وی افزود: در همین رابطه مستندی از سیر مراحل زندگی استاد در شبکه خراسان و قرآن پخش می شود؛ همچنین ساخت و تولید تیزر با همکاری صدا و سیما، رونمایی از کتاب میزان القراعه از آموزش هایی که استاد داشتند در این مراسم رونمایی می شود.


مولوی قرائت قران توسط استادحامد شاکرنژاد، حضور قاری و داور بین الملل کشور استاد حاج مهدی قره شیخلو، قرائت پیام رئیس حوزه علمیه خراسان حجت الاسلام مصباح عاملی و قرائت پیام وزیر ارشاد از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این مراسم عنوان کرد.

 

کد خبر 1170225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha