جلسه جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه شهدای جیرفت برگزار شد

به همت سپاه شهرستان جیرفت جلسه جمع خوانی قرآن کریم به همراه سخنرانی با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و جمعی از بسیجیان در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به همت سپاه شهرستان جیرفت جلسه جمع خوانی قرآن کریم به همراه سخنرانی با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و جمعی از بسیجیان در حسینیه شهدای شهر جیرفت برگزار شد.
 
حجت الاسلام «میثم تارم» در این مراسم، ماه رمضان را بهار قرآن کریم خواند و گفت: رمضان ماه نزول قرآن کریم است و ما باید همواره به دستورات آن عمل کنیم.
 
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: قرائت، تدبر و تفسیر قرآن کریم، مقدمه عمل به احکام و دستورات این کتاب آسمانی است.
 
وی با بیان این مطلب که قرآن حقیقت و ظاهری دارد، اظهار کرد: تنها ائمه اطهار (ع) حقیقت آن را درک کرده و می دانند و اما تفسیر ظاهر قرآن کریم این است که انسان بدون طهارت و وضو نمی توانند آن را مسح کنند جز انسان های پاک و مطهر که به تعبیر قرآن کریم پاکان و مطهرین اهل بیت (ع) است.
 
حجت الاسلام تارم تصریح کرد: اگر چه واقعیت قرآن کریم در نزد اهل بیت (ع) است اما ما وظیفه داریم این است که براساس در آیات آن تدبر کرده و به دستورات آن عمل کنیم.
 
امام جمعه جیرفت اظهار کرد: سخنان خداوند در قالب آیات قرآن کریم در اختیار بشریت قرار گذاشته شده و ما نباید از این شفا، نور مبین‌ و رحمت به سادگی بگذریم و  هر آیه باید برای ما درس و عبرت باشد.
 
وی عنوان کرد: باید در ماه مبارک رمضان به گونه ای با قرآن کریم مانوس شویم که پایان این ماه مبارک، روی اخلاق و رفتار ما تاثیر گذاشته و این تغییر رفتار باید هم برای ما و هم برای سایرین محسوس باشد.
 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم به همت سپاه شهرستان سفره افطاری گسترده شد.
کد خبر 1170256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha