برنامه های فرهنگی در دانشگاهها با برنامه ریزی عملیاتی شود

حجت الاسلام مطیعی بر تقویت امید آفرینی و هویت بخشی دانشگاه و دانشگاهیان‌ و انتقال آن به دانشجویان به عنوان قشر اصلی دانشگاه تاکید کردوگفت: برای اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاهها برنامه ریزی های موثر و عملیاتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» در نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها و رؤسای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان نشاط علمی در بین دانشجویان و دانش آموزان با حضوری شدن مراکز آموزشی را یادآور شد و گفت : با توجه به  تعطیلی دوساله دانشگاهها ،کار جهادی و عظیمی از سوی مسئولان دانشگاه ها برای از سر گیری آموزش حضوری صورت گرفته که امیدواریم مشکلات درترم آینده به صورت کامل برطرف شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تأکید براینکه جلسات وحدت حوزه و دانشگاه باید به صورت کاربردی و مفید با همکاری نهاد مقام ‌معظم رهبری در دانشگاه ها تقویت شود ادامه داد: برای اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاهها برنامه ریزی های موثر و عملیاتی انجام شود.

 

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تولید علم،اظهار کرد: باید کاربرد علم در صنعت و تولید نهادینه شود.

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی استان در با کاهش فاصله دانشگاه و صنعت از طریق سرمایه گذاری، در اولویت مسئولان باشد، تاکید کرد: جذب سرمایه گذاران و حضور بخش کشاورزی و صنعت می‌تواند زمینه ساز اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی استان در بخش‌های مختلف شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان همچنین مسئولیت پذیری هدفمندرا از جمله مهمترین راهبردهای دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی عنوان کردو گفت: در این زمینه توصیه ما این است که دانشگاه‌های استان با هم اندیشی و احصای اهداف خود به سمت دستیابی به هدف و حل معضلات جامعه اسلامی گام بردارند.

 

سید «محمدرضا هاشمی» نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی و عملیاتی بمنظور تحقق شعار سال ، دانشگاهها و مراکز رشد و فناوری هستند گفت: باید در حوزه تولید دانش بنیان بصورت ویژه گام‌ برداشته و بمنظور اشتغال فارغ التحصیلان تلاش کنیم.

 

استاندارسمنان گفت : دغدغه مطرح شده توسط روسای دانشگاههای استان سمنان، بصورت ویژه در کمیسیون دانشجویی استان بررسی و پیگیری خواهد شد.‌

 

وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از فراغت از تحصیل بیکار هستند اظهارداشت:باید با استفاده از ظرفیت و حمایت از شرکتهای دانش بنیان در جهت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموزی آنان اقدام کرد.

 

هاشمی با تأکید براینکه رشته های تحصیلی مطابق با نیازهای استان تدوین شودادامه داد: باید پایان نامه های دانشگاهها نیز در راستای رفع مشکلات و نیازهای استان تدوین شود.

 

استاندار سمنان همچنین از اختصاص ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به دانشگاههای استان در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان خبر داد و افزود: تا کنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

 

«مسعود نصیری زرندی» نیز در این نشست گفت: این نشست به منظور بررسی نقش دانشگاه‌ها در تحقّق حداکثری شعار سال و همفکری در خصوص مسائل جاری دانشگاه‌ها و وضعیت کارگروه آموزشی، پژوهشی و فناوری استان برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه معین استان سمنان، یکی از مشکلات دانشگاهها را مشکلات مالی دانست و گفت: کمبود خوابگاه در همه دانشگاهها ار جمله در دانشگاه سمنان وجود دارد که باید تدابیر لازم برای حل این مشکل درترم تحصیلی آینده اندیشیده شود.

 

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد دانشجویان دانشگاه سمنان بعد از اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر از سرگیری آموزش حضوری در محیط دانشگاه حاضر شده اند اضافه کرد: با فراهم سازی زمینه لازم بعد از دو سال کرونایی آموزش حضوری به ۱۰۰ درصد می رسد.

 

در نخستین نشست با حضور روسای دانشگاه و رؤسای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان گزارشی از مسائل جاری دانشگاهها و وضعیت از سرگیری آموزش حضوری و مشکلات دانشگاهها مطرح و مقرر شد مشکلاتی از قبیل کمبود خوابگاهها و مشکلات سلف سرویس در کمیسیون دانشجویی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 

به منظور پیگیری و ادامه روند بررسی مشکلات دانشگاهها و تحقق نامگذاری سال مقررشد این جلسه به صورت مداوم برگزار شود.

 

در این جلسه همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت دانشجویان در زمینه اجرای اردوهای جهادی بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 1170346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha