تربیت نسل ها متناسب با آموزه های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید از اهداف انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: از اهداف کلان راهبردی و حیاتی انقلاب اسلامی تربیت نسل ها متناسب و هماهنگ با آموزه های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ اردیبهشت ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: در این ماه مهمانی خدا که ماه ايجاد و تقویت بسیاری از ملکات اخلاقی است که آدمی می تواند با نهادينه کردن این ملکات خود را برای حرکت در این مسیر در ماه‌های بعد آماده سازد.

 

امام جمعه زهکلوت با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند؛ صبح روز عید فطر منادی ندا می دهد به‌ سوی جايزه هایتان بشتابید.

 

وی افزود: در این فرمايش آنچه انسان را به فکر وا می‌دارد، ماهیت و حقیقت جايزه ای است که در روز عید فطر به‌ مؤمنین اعطا می شود و در فرهنگ اسلام زمانی برای ما عید اعلام شده‌ که‌ انسان ریشه های روحی، معنوی و فکری خود را از آفات حفظ کرده و در پاکیزگی و تقویت آن تلاش کند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اهداف کلان و راهبردی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: از جمله این اهداف، تربیت نسل ها متناسب و هماهنگ با آموزه های اسلام و مکتب تشیع در کنار علوم جدید است.

 

خطیب جمعه زهکلوت ادامه داد: در تمام طول دوران پس از انقلاب فعالان جبهه انقلاب سعی کرده اند با تربیت و پرورش معلمین و مربیانی متناسب با ویژگی‌های معلم در تعلیم و تربیت اسلامی به رشد و شکوفایی نظام آموزشی که وظيفه خطیر تربیت و ساخت انسان های با کرامت را دار است، دست پیدا کنند.

 

وی ضمن گرامیداشت روز کار و کارگر، اظهار کرد: رسول خدا (ص) بعد از بوسیدن دست کارگری که بر اثر کار سخت و زبر شده‌ بود، فرمودند: این دست هرگز آتش جهنم به آن نمی رسد.

 

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: این که پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را بوسیدند فقط یک تعارف نیست بلکه یک تعلیم است که می خواهند از کارگر تجلیل شود.

 

امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری تاکید فراوان بر مسئله اقتصاد و معیشت مردم و موضوع کار و کارگری دارند، خاطرنشان کرد: در یک کلام  مسئولان و دولتمردان باید کارگران را تکریم کنند چرا که استقلال‌ کشور وابسته‌ به کار و کارگری است.

 

وی کارگر را ستون فقرات اقتصاد جامعه دانست و گفت: مظلومیت کارگر ایرانی در این سال‌ها ديده شده است به اعتقاد بنده حل مشکلات اقتصادی کشور وابسته به توجه ویژه به جامعه کارگری و حمایت واقعی از کارگر است که‌ باید دولتمردان به این مهم توجه ویژه‌ای کنند.

 

حجت الاسلام صادقی به راهبردهای کلان برای خنثی سازی تحریم ها اشاره‌ کرد و یادآور شد: یکی از رویکردهایی که جمهوری اسلامی برای خنثی سازی تحریم ها مورد استفاده قرار داده، انجام مذاکرات حقوقی در قالب‌های مختلف است که مهم‌ترین آنها برجام بوده که هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

خطیب جمعه زهکلوت ابراز کرد: دومین رویکرد توانمند سازی درونی است تا کار آمدی خود را اثبات کند هم چنین فعال سازی حداکثری ظرفیت های ملی و بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه و بین‌المللی است که می‌تواند کمک وافری به خنثی سازی تحریم ها کند.

 

وی ضمن تبریک روز شورا، تصریح کرد: شورا برای کسب موفقيت و پیشرفت باید با یکدیگر تفاهم داشته و همدل باشند و هم چنین در این وظیفه خطیر از مناقشات سیاسی، جناحی، انگيزه های حزبی، گروهی، شخصی و طایفه گری پرهیز کنند زیرا کارایی شورا را تضعیف می کند.

 

حجت الاسلام صادقی در خاتمه با تاکید بر لزوم ساماندهی ضایعاتی های جازموریان، عنوان کرد: زیبنده شهر نیست که ورودی و خروجی آن ضایعات باشد بنابراین از شورای شهر و شهردار خواهشمندیم نسبت به سامان دهی ضایعاتی ها و قرار دادن مکانی مشخص برای آنها اقدام کنند.

کد خبر 1170654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha