روز قدس روز تکمیل رزمایش میدانی مجمع جهانی اسراییل ستیزی است

مساجد سنگر ونگهدارنده حکومت دینی هستند و مسجد الاقصی اولین قبله و سومین مکان مقدس مسلمانان،سال هاست که به دست غاصبین اسراییلی فریاد مقاومت سر میدهد، از این رو ما با حضور خود در راهپیمایی روز قدس رزمایش میدانی مجمع جهانی اسراییل ستیزی را تکمیل می کنیم

خبرگزاری شبستان_گیلان، نوشین کریمی؛ مسجد اولین بنایی است که از ابتدای ظهور اسلام مرکز عبادت و اجتماعات دینی، سیاسی، اقتصادی و رفع مشکلات و قضاوت و دیگر امور اجتماعی بوده است.
 

مساجد سنگر و نگهدارنده حکومت دینی هستند و از همان دوران پیامبر اکرم(ص) مساجد عملکردهای گوناگون داشت.

در زمان انقلاب اسلامی ایران مساجد پایگاه ارزشمندی برای روشنگری و تجمعات مردم، پایگاهی برای اعزام رزمندگان به جبهه ها، کمک به فقرا و مدیریت جنگ بود.

مسجدالاقصی(دورترین مسجد)، اولین قبله و سومین مکان مقدس مسلمانان است. نام مسجدالاقصی در آیه اول سوره اسراء ذکر شده است، که اشاره به معراج و سیر شبانه حضرت محمد (ص) از مسجدالحرام به مسجدالاقصی دارد:

«سبْحَانَ الَّذِی أَسرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسجِدِ الْحَرَامِ إِلی الْمَسجِدِ الاَقْصا الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنرِیَهُ مِنْ ءَایَتِنَا إِنَّهُ هُوَ السمِیعُ الْبَصِیرُ»
«منزّه‌است آن خدایی که بنده‌اش را شبانگاهی از مسجد الحرام به سوی مسجد الأقصی- که پیرامون آن را برکت داده‌ایم- سیر داد، تا از نشانه‌های خود به او بنمایانیم، که او همان شنوای بیناست.»

از این رو مسجد الاقصی برای مسلمانان دارای ارزش زیادی است.
گرچه در روایاتی از کتب شیعی، مکان مسجدالاقصی که در قرآن آمده‌ است را نه در بیت‌المقدس و نه در روی زمین؛ بلکه در آسمان‌ها می دانند. اما در روایاتی از حضرت رسول(ص)، امیرالمومنین(ع)، امام محمدباقر(ع) مساجدی که از نظر فضیلت و ارزش مانند قصرهای بهشتی هستند را مسجدالحرام، مسجدالنبی، مسجد بیت‌المقدس و مسجد کوفه برشمرده اند.

متاسفانه در حمله ۱۹۶۷ اسرائیل به کرانه باختری این مسجد مقدس نیز به تصرف اسرائیل درآمد و از آن زمان در اشغال اسرائیل قرار گرفته است. گرچه این اشغال از نظر کشورهای جهان و قطعنامه‌های سازمان ملل متحدد، غیرقانونی است و به موجب آن، نیروهای اسرائیلی باید از آن عقب‌نشینی نمایند اما سال های سال است که نبرد بین فلسطینی ها و رژیم اشغالگر اسراییل ادامه دارد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره)  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین فرمان داد تا تمام مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با به خیابان آمدن و راهپیمایی خود این اشغال را محکوم کنند.

 تمام قشرها و صنوف در این روز، پا به پای هم و دوشادوش یکدیگر در تبعیت از فرمان ولایت به میدان می آیند و شعار «بر مرگ اسراییل» سر می دهند.

همیشه مردم مومن روزه دار، ولایی و مسجدی پیشگام بوده و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در صف اول این عدالتخواهی هستند.

 

 

*پاسداشت تکریم خون شهدای مقاومت در راهپیمایی روز قدس

«حسینعلی بنایی املشی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: باعنایت به اینکه در ماه مبارک رمضان که منتسب به امیر مومنان علی(ع) است به سر می بریم، یکی از آموزه های این امام همام یاری مظلومان و ستم دیده گان است.


 

عضو کانون شهید ربانی املش افزود: برای تکمیل رزمایش میدانی مجمع جهانی اسراییل ستیزی و استکبار ستیزی هر ساله به فرمان امام(ره) در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنم.



وی همچنین اظهار کرد: نیت غایی بنده در این راهپیمایی مانند سایر مسلمین، پاسداشت و تکریم خون شهیدان جبهه جهانی مقاومت مخصوصا سیدالشهدای گرانقدر شهید سردارحاج «قاسم‌ سلیمانی» به نیت فتح قدس شریف از چنگال غاصبان صهیونیست است.

 

 

*مسئله فلسطین مسئله اساسی و انسانی است

«علی خوشحال ملاسرایی» نیز به خبرنگار شبستان گفت: در شرایط حساسی هستیم که جهان اسلام، مردم مسلمان منطقه و ام القرای اسلام یعنی ایران مقاوم و قهرمان در برابر تمامی کفر و دنیای استکبار قرار گرفته اند.



مسئول کانون شهید بخشعلی زاده ملاسرای بخش کوچصفهان افزود: روز قدس روزی است که همه مسلمانان جهان آزادی قدس شریف را فریاد می کنند و وعده قرآنی را که پیروزی کامل مسلمانان بر اسرائیلیان است طلب می کنند.



وی با بیان اینکه این شیاطین همواره سعی می کنند تا با حرکت های ایذایی فروغ روز افزون انقلاب اسلامی را خاموش کنند گفت: تردیدی نیست که تمامی فشارها و تحریم هایی که بر ملت ایران وارد می شود و ظلم هایی که به مردم مظلوم فلسطین، بحرین، یمن، عراق و سوریه و دیگر بلاد اسلامی اعمال می شود تنها یک هدف دارد و آن دست کشیدن مردم مسلمان از دین خدا و تسلیم در برابر استکبار جهانی است.


خوشحال اضافه کرد: در روز قدس باید همان گونه که امام راحل فرمودند هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم و هر چه با شکوه تر راهپیمایی روز قدس را برگزار کنیم.



وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «مساله‌ روز قدس امسال از هر سال مهم‌تر است» خاطر نشان کرد: مساله فلسطین یک مساله‌ اساسی و انسانی است و مخصوص دولت‌ها و کشورهای اسلامی هم نیست.



وی با تاکید بر اینکه، با دیدن این همه ظلم به ملت فلسطین وجدان‌های انسانی وادار به واکنش می شوند تصریح کرد: این مسئله غیر از جنبه‌ انسانی، جنبه‌های شرعی و دینی هم دارد، بنابراین راهپیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین است به وسیله‌ حضور مردمی، همیشه مهم است.



خوشحال خاطرنشان کرد: ماهم به تبعیت از منویات مقام معظم رهبری هر ساله در راهپیمایی این روز حضور مقتدرانه و پررنگ خواهیم داشت.

کد خبر 1170757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha