تاکید سفیران سوریه، ایران، عراق و فلسطین در روسیه بر ضرورت همبستگی با مردم فلسطین

سفرای سوریه، عراق، فلسطین و ایران در روسیه امروز بر اهمیت همبستگی با مردم فلسطین در مبارزات طولانی برای احقاق حقوق قانونی برای ایجاد کشور مستقل خود با پایتختی بیت المقدس تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، دکتر ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی که سفرای در مسکو را به مناسبت روز جهانی قدس گرد هم آوردند، گفت: این روز که با وجدان هر عرب و مسلمان و انسانی که به نیکی و عدالت می ایستد پیوند خورده است،این یادآور موضوع اصلی است که ما به عنوان قطب نما برای اعتماد خود قرار داده ایم. و عقربه های ساعت خود را با ضربان قلب رزمندگان شریف مقاومت تنظیم می کنیم که همواره در راه احیای حقوق مردم مظلوم فلسطین و دفاع از مقدسات ملت اسلامی و مسیحی می جنگند.

 

 

سفیر حداد افزود: روز قدس امسال در شرایط استثنایی در سطح فلسطین و بین المللی برگزار می شود، جایی که حملات رژیم صهیونیستی به مقدسات مردم فلسطین در حال افزایش است و وحشتناک ترین اشکال ظلم، شکنجه و تجاوز علیه آن اعمال می شود.

 

به نوبه خود، عبدالحافظ نوفل، سفیر دولت فلسطین در این دیدار با تاکید بر اینکه فلسطین موضوع اصلی عرب بوده و خواهد ماند، با اشاره به رد تمامی قطعنامه‌های بین‌ المللی از سوی دشمن اسرائیلی که بر ضرورت یافتن راه‌حل عادلانه و جامع برای این موضوع تاکید می‌کنند.

 

عبدالرحمن محمد الحسینی سفیر عراق در مسکو بر موضع قاطع و محوری عراق در قبال مسئله فلسطین که همواره در مجامع مختلف بین المللی بیان می شود، خواستار ایستادگی در کنار ملت فلسطین برای تحقق آرمان های خود در کشور مستقل به عنوان پایتخت قدس شریف تاکید کرد.

 

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه جنایات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان ناقض آشکار اصول و قوانین بین المللی بشردوستانه است، تاکید کرد: مردم فلسطین، مانند همه مردم جهان حق تعیین سرنوشت دارند و حق دارند از خود در برابر ظلم، تجاوز و هژمونی اسرائیل محافظت کنند.

 

شیخ روشان عباسوف نایب رئیس شورای مفتیان روسیه در سخنانی خود اعلام کرد که آنچه در این ایام ماه مبارک رمضان شاهد آن هستیم، حملات اسرائیل به مردم فلسطین به ویژه در شهر قدس است، جایی که آنها هر روز در معرض شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند که نقض آشکار قوانین، منشورها و موازین بشردوستانه و بین المللی است.

 

عبدالحافظ نوفل سفیر دولت فلسطین در گفت و گو با خبرنگار سانا تاکید کرد که سوریه در قلب هر فلسطینی جایگاه ویژه ای دارد و ما مطمئن هستیم که مردم سوریه حامی فلسطین و مردمش بوده و خواهند بود.

 

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز در مصاحبه ای مشابه گفته است که این روزها از همه مردم آزاده می خواهیم تا فعالیت های خود را در برابر دشمن صهیونیستی تقویت کنند.

کد خبر 1170774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha