یادواره شهید مدافع حرم «مرتضی زرهرن» برگزار می شود

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: یادواره شهید مدافع حرم سرهنگ دوم «مرتضی زرهرن» در شیروان برگزار می شود.

«رمضانعلی رازقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: یادواره شهید مدافع حرم سرهنگ دوم «مرتضی زرهرن» 21 اردیبهشت ماه در شیروان برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا فرصتی برای میثاق و پیمان مؤکد با شهیدان است و ما مقید به برگزاری یادواره‌های شهدا هستیم و به رسالت بزرگی که در قبال شهدا داریم باید عمل کنیم، خاطرنشان کرد: آنچه در هشت سال دفاع مقدس، ملت ایران را سرافراز کرد و سبب پیروزی ما در یک جنگ نابرابر شد از خودگذشتگی و فرهنگ ایثار و شهادت بود.

 

رازقی، مهم‌ترین مشخصه شهدای ایران اسلامی را در وفای به عهد، اخلاص مداری و صدق در عزم عنوان و اضافه کرد: اینها از ممیزات شهدای ایران اسلامی است.

 

وی بیان کرد: شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن نخستین شهید تکاور ارتش و چهارمین شهید مدافع حرم خراسان‌شمالی است.

 

وی عنوان کرد: این شهید بزرگوار در کار خود بسیار ساعی و کوشا بود و در ماموریت های یگانی بسیار موفق عمل می کرد و خدمات ارزشمندی در تیپ ۲۵۸ تکاور عرضه کرد، همچنین به دلیل دارا بودن تخصص کار با مواد منفجره نزدیک به دو سال در مناطق مرزی ایران و عراق دور از خانواده اش به پاکسازی میادین مین جنگی بر جا مانده از هشت سال دفاع مقدس مشغول بود.

 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان گفت: وی در طول خدمت صادقانه اش در تیپ ۲۵۸ تکاور ذوالفقار در ساخت و ساز پادگانی و امور مهندسی رزمی تحقیقات صنعتی و جهاد خود کفایی فعالیت های چشمگیری داشت.

 

شهید زرهرن در اسفند 94 داوطلبانه با علم و ایمان کامل و عاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شد و در نیمه شب بیست و یکم فروردین سال ۹۵ در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و یک هزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

کد خبر 1170911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha