فعالیت با محوریت مساجد منجر به مشارکت مردم می‌شود

هوشیار با تأکید بر این‌که تمامی ظرفیت‌ها باید به صورت یکپارچه و هدفمند در اختیار مردم قرار بگیرد، گفت: فعالیت با محوریت مساجد منجر به مشارکت مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «یعقوب هوشیار» عصر روز گذشته در نخستین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که ۵ راهبرد کلان برای اداره شهر و توسعه شهر مد نظر دارد، اظهار داشت: اولین الگوی ما تدوین شیوه صحیح و مناسب جهت دستیابی به تعریف کلانشهر است که با تکیه بر نیروهای انقلابی، متخصص و علمی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی در جهت نیل به اهداف و ایجاد انسجام درون سیستمی حرکت می‌کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: تبیین لزوم مسئولیت‌پذیری تمام دستگاه‌های خدمت‌گزار در قبال شهر دیگر الگوی کلان ما به شمار می‌رود. همچنین توجه ویژه به مشارکت مردم مورد تاکید است؛ مردم باید در نظام تصمیم‌سازی شهر مشارکت فعال داشته باشند؛ چرا که بدون همراهی مردم دستیابی به اهداف مدیریت شهری امکان‌پذیر نیست.

وی پنجمین راهبرد کلان مدیریت شهری جدید را حرکت به سمت شهر هوشمند و ایده‌آل عنوان کرد و افزود:  ۱۴سیاست برای نیل به اهداف کلان داریم، که تغییر دیدگاه در نظام مدیریت شهری، اعتقاد به کار گروهی، توجه ویژه به آموزش و بهره‌وری‌ و تعریف مناسب از تعامل در ارکان مدیریت شهری از جمله این سیاست‌ها است.

هوشیار اضافه کرد: از دیگر سیاست‌های ما می‌توان به ایجاد نظام برنامه‌سازی دانش‌بنیان، تلاش در جهت شکل‌گیری اقتصاد پایدار شهری و توجه به عدالت اجتماعی در توزیع خدمات و امکانات شهری اشاره کرد.

شهردار تبریز افزود: پیگیری مطالبات شهرداری از دولت، تحول و توسعه تبریز به صورت جهشی، اعلام روزشمار برای پروژه‌های حیاتی، توجه و ارتقا سرمایه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و نهادینه‌سازی مدیریت مطلوب هماهنگ شهری از دیگر سیاست‌های کاری بنده خواهد بود.

وی ادامه داد: توجه ویژه به جایگاه شورا به عنوان مرجع، تقویت حوزه سلامت، ورزش و جوانان،  استعدادیابی کودکان و نوجوانان، ارتقا کیفیت زندگی، تقویت زیست شبانه، برندینگ تبریز در سطح ملی و بین‌المللی و توجه ویژه به بافت فرسوده و حاشیه‌نشین از دیگر سیاست‌های کاری با بهره مندی از خرد جمعی است.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پرهیز از کلی گویی اظهار داشت: تبریز در حوزه گردشگری در نقطه صفر قرار دارد. موزه‌ها و اماکن گردشگری به راحتی تعطیل می‌شوند و مثلا مقبره الشعرایی که باید جایگاهی در حد بین المللی داشته باشد، اکنون وضعیت خوبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تکمیل مقبره الشعرا یکی از اولویت‌های شهرداری بوده و قرار است تا شهریور ماه سال جاری، ضلع شمالی آن به بهره برداری برسد. موزه مشاغل نیز در عید فطر بازگشایی خواهد شد.

هوشیار با تاکید بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی چون نخبگان، اساتید و صاحب نظران در اداره شهر، گفت: شهرداری باید نگاهی از پایین به بالا داشته باشد و مردم نیز در این مسیر با شهرداری همکاری کنند.

وی افزود: اعتقاد دارم فعالیت با محوریت مساجد منجر به مشارکت مردم می‌شود. شهرداری تبریز توجه ویژه به پتانسیل و حضور بانوان در شاخصه‌های مختلف شهرداری و به خصوص پست‌های مدیریتی داشته و در تلاش برای نهادینه سازی مدیریت مطلوب و هماهنگ شهری است.

شهردار تبریز از برنامه شهرداری برای برجسته سازی ظرفیت‌های ویژه تبریز مثل فرش تبریز در سطح ملی و بین المللی خبر داد و اظهار کرد: زیبایی‌ها، تاریخ و ارزش شهر تبریز بزرگتر از تمامی ما است و باید به جای خودزنی در رسانه‌ها، از این ظرفیت‌ها را به نفع شهر و اقتصاد شهر بهره بگیریم.

هوشیار از اتمام هوشمندسازی زیرساخت‌های شهری تا سه سال آینده خبر داد و گفت: طرح نگهداشت شهری در تبریز آغاز شده و بعد از عید فطر نیز طرح تثبیت نگهداشت شهری اجرایی می‌شود و پروژه پل‌های سطح شهر تعیین تکلیف شده و در کمترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید تا موجب آشتی مردم با شهرداری شوند.

وی با بیان این‌که موانعی در تحقق برنامه‌های ذکر شده دیده نمی‌شود، افزود: مبلغی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به سه وزارتخانه داریم که قرار است، ۵۰۰ میلیارد تومان با کمک استاندار محترم در ماه آینده پرداخت شود.

 

کد خبر 1170988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha