تامین ۳ میلیارد تومان برای وسایل کمک آموزشی مدارس استان/  بازگشایی ۱۰۰ درصدی مدارس بعد از ایام کرونا  مدیون رسانه ها است

درویشی با بیان اینکه ۴ میلیارد ریال از اعتبارات صرف هزینه دانش آموزان بی بضاعت شده است، گفت: طرح نذر خدمت در استان ایلام و با استقبال ۲۶۰ نفر از همکاران ما در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، صبح امروز(۱۰ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: تا امروز ۹۰ روز از انتصاب بنده به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان گذشته است، برای جبران عقب ماندگی ها و با روحیه جهادی همکاران ما در استان تا پاسی از شب حضور دارند و منتی هم بر کسی نداریم.

 

« علی درویشی» یادآور شد: تحول در ساختار مدیریتی از موضوعاتی است که در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است، مدیران آموزش و پرورش باید آینده پژوه باشند و در برنامه ها چنانچه فقط امروز را ببینید در آموزش و پرورش استان جایی ندارد.

 

وی با بیان اینکه تمام مجموعه هم باید برنامه ریزی داشته باشند و براساس سند تحول بنیادین، سند چشم انداز ۲۰ ساله و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ها را پیش ببرند، گفت: ما در آموزش و پرورش استان هم برنامه استراتژيک بلندمدت و هم تاکتیکی کوتاه مدت داریم، در برخی موارد فشل کار شده و برای همین برای جبران کاستی ها از نیروهای جهادی، جوان و انقلابی استفاده کردیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: انگیزه و امید به آینده به خصوص در بدنه دانش آموزان در دستور کار ما قرار دارد و جهاد تبیین نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری برای همین است.

 

درویشی افزود: برنامه جامع برای عدالت آموزشی در سطح استان داریم و اگر دانش آموزی که از تحصیل بازمانده به ما معرفی شود، یک میلیون هدیه پرداخت می شود و این برای بسط عدالت آموزشی خواهد بود، ما بلافاصله برای آن دانش آموز کلاس برگزار خواهیم کرد و حتی اگر شده بنده به همراه معاونین برای این دانش آموزان درس برگزار می کنیم.

 

وی تصریح کرد:  ۳۷ زمین و یا سالن ورزشی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در مرحله اول که درون مدرسه ای خواهد بود، اجرا می شود، برای هر سالن یک میلیارد علی الحساب هم واریز شده است و به جد پیگیر این پروژه ها هستیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ابراز کرد: درمانگاه فرهنگیان در حال تکمیل و توسعه است، باشگاه فرهنگیان هم در حال راه اندازی مجدد است، زائرسرای مهران هم که کاملا نابود شده بود، قبل از عید نوروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

درویشی یادآور شد: احداث اردوگاه کشوری هم در استان ایلام در دست پیگیری است و مشکل زمین آن هم برطرف شده است، سایر اقدامات بعدی نیز در دست اقدام است.

 

وی با بیان اینکه ۳۶۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه شده است، ابراز کرد: بازگشایی ۱۰۰ درصدی مدارس را مدیون رسانه ها هستیم و اگر همراهی شما عزیزان نبود نمی توانستیم این امر را محقق کنیم، ایلام رتبه اول کشوری در بازگشایی حضوری بعد از کرونا را از آن خود کرد‌ه است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه ۴ میلیارد ریال از اعتبارات صرف هزینه دانش آموزان بی بضاعت شده است، افزود:  ۳ میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی برای مدارس خریداری شده است، راه اندازی مرکز اوتیسم برای مدارس استثنایی، راه اندازی مدرسه پیش حرفه ای برای دانش آموزان با نیاز ویژه از دیگر اقدامات اداره کل در این سه ماه بوده است، همچنین ۶ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در دست خرید است که در نوع خود بی نظیر است.

 

وی با بیان اینکه اجرای نذر خدمت در استان ایلام و با استقبال ۲۶۰ نفر از همکاران ما در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: این طرح مربوط به دانش آموزان بی بضاعت است و هر کدام از همکاران کلاس های ویژه ای را برای دانش آموزانبی بضاعت اجرا می کنند.

کد خبر 1171152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha