شورای هماهنگی امور خیریه در راستای هماهنگی بین موسسات خیریه تشکیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده گفت: با تشکیل شورای هماهنگی امور خیریه در استان، اوقاف نمی خواهد موسسه خیریه داری کند؛ ما می خواهیم بین موسسات امور خیریه و به طور کلی امور خیریه هماهنگی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «محمد احمدزاده» امروز شنبه (۱۰ اردیبهشت) در نشست مدیران موسسات خیریه استان که در تالار فرهنگی نور برگزار شد؛ بیان کرد: تعامل اوقاف و موسسات خیریه یک تعامل در یک مسیر و در کنار یکدیگر است و مقابل یکدیگر نیست، اوقاف در صورت بروز مشکلات برای موسسات خیریه، موظف به پیگیری است. 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه اوقاف موسسات خیریه را رقیب خود نمی داند؛ گفت: به اعتقاد ما کار بر زمین مانده به قدری زیاد است که تک تک مساجد اگر در حوزه کار خیر حضور پیدا کنند و مردم را در این گره گشایی برای بندگان خدا شریک کنند، باز هم جا دارد. 


وی  بیان کرد: کار مالی در مظان حرف و حدیث قرار می گیرد اما با مراقبت ها هیچ گاه در موضع تهمت قرار نمی گیرید، در اوقاف برخی موقوفات گردش مالی بالایی دارند لذا متولیان این موقوفات هر ساله صورت هزینه و درآمد موقوفه را به ریز به اوقاف ارائه می دهند و تیم هایی از تهران درآمد، هزینه، محل مصرف، انطباق با نیت واقف و رعایت و عدم رعایت مقررات مالی این موقوفات را بررسی می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده تصریح کرد: برخی موسسات خیریه به ما در این خصوص مراجعه می کنند و هر موسسه ای که بخواهد از ظرفیت های قانونی استفاده کند و مفاسا حساب دریافت کند ما این کار را برای او انجام خواهیم داد.


وی گفت: هم افزایی موسسات خیریه و پرهیز از موازی کاری ها زمانی رخ می دهد که کنار یکدیگر باشیم به عنوان مثال اگر موسسه ای در حوزه ترک اعتیاد فعالیت می کند با هم افزایی بین موسسات، اگر فردی در این خصوص نیاز به کمک داشت به آن موسسه ارجاع می دهند و از موازی کاری جلوگیری می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: با تشکیل شورای هماهنگی امور خیریه در استان، اوقاف نمی خواهد موسسه خیریه داری کند؛ ما می خواهیم بین موسسات امور خیریه و به طور کلی امور خیریه هماهنگی ایجاد کنیم و با این هماهنگی بین موسسات، توفیقات بزرگی خواهیم داشت.


وی تصریح کرد: کمیته امداد، بهزیستی، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری همه زحمت می کشند و هر کدام به سهم خود کار انجام می دهند اما با تشکیل شورای هماهنگی امور خیریه مسائل و مشکلاتی که موسسات با آن درگیر هستند احصا و در صورت نیاز پیگیری می شود.


 حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده با بیان اینکه ظرفیت های قانونی وجود دارد اما از آن درست استفاده نمی شود و برای این منظور باید از افراد دارای سابقه مدیریت در سطح استان و شهرستان استفاده کرد؛ افزود: اینها فرصت های مغتنمی هستند و کمک های فکری به ما خواهند داد. ما مسئله ای نداریم که برای آن خلا قانونی داشته باشیم ولی اگر بود، قابل پیگیری است.


وی با اشاره به تعامل آستان قدس رضوی با اوقاف به دلیل اینکه اوقاف با حضور در دولت از قوانین و مقررات دولتی به خوبی آگاه است؛ گفت: موسسات خیریه نیز اگر مسائلی داشته باشند که نیازمند مراجعه به مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد اوقاف آمادگی همکاری را در این خصوص دارد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار داشت: امیدواریم با هماهنگی شورای امور خیریه، مسائل احصا و رفع شود، در این خصوص شعب حسابرسی تحقیق اوقاف نیز در صورت نیاز موسسات خیریه آمادگی همکاری را دارند.

کد خبر 1171202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha