۲۲۰ سالمند کردستانی در سه مرکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند

رسولی گفت: در حال حاضر استان کردستان دارای سه مرکز نگهداری شبانه‌روزی به تعداد ۲۲۰ نفر از سالمندان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حسین رسولی مدیرکل بهزیستی استان کردستان عصر یکشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در بازدید نماینده ولی فقیه استان از خانه سالمندان استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر: استان کردستان دارای سه مرکز نگهداری شبانه‌روزی به تعداد 220 نفر از سالمندان است که دو مرکز آن در سنندج با 97 نفر در مرکز نگهداری سالمندان خیابان جام جم، و یک مرکز دیگر با 25 نفر متخص بانوان در شالمان و یک مرکز دیگر نیز در شهرستان سقز با 75 نفر است که 15 درصد این مجموع، معلول و بیشترشان هم خانم هستند. 

 


وی با اشاره به اینکه هر ماه مبلغ دو میلیون تومان یارانه، با تعرفه سال 1400 جهت هزینه‌های نگهداری و مراقبت‌های از سالمندان به حساب بهزیستی واریز می‌شود، بیان کرد: این مبلغ در شرایط کنونی و افزایش قیمت‌ها کفاف مراقبت از سالمندان را نمی‌دهد و برای نگهداری از سالمندان بسترگرا نیز ماهانه 2میلیون و نیم تا 3 میلیون تومان هزینه لازم است. 

 

 وی با اشاره به خدمات سازمان بهزیستی از مبلغ یارانه و بخش دیگر آن از مشارکت‌های مردمی و برخی از خانواده‌های سالمندان با سازمان بهزیستی گفت: سهم مشارکت خانواده‌ها‌ی سالمندان برای مراقبت ماهانه هر سالمند 700 هزار تومان است که خیلی‌ها هیچ‌گونه مشارکتی ندارند و حتی در زمان مناسبت‌های خاص و اعیاد هم هیچ گونه عیادتی از سالمندان خود ندارند.

 

 رسولی گفت: جدا از افراد تخصصی مانند پزشک مشاور و... 20 نفر نیروی ثابت در این مرکز به صورت شبانه روزی، به سالمندان خدمات جهت نگهداری ارایه می‌دهند.

کد خبر 1171751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha