تاکید بر لزوم هماهنگی تهران و دوشنبه برای تامین امنیت/صهیونیست ها باور کنند؛ دوران مبارزه با سنگ سپری شد

صهیونیست ها باور کنند؛ دوران مبارزه با سنگ سپری شد، بررسی لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان، پیام تبریک وزیر امور خارجه به وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی، تاکید بر لزوم هماهنگی تهران و دوشنبه برای تامین امنیت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان،  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۱۲ اردیبهشت است.

صهیونیست ها باور کنند؛ دوران مبارزه با سنگ سپری شد

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

صهیونیست ها باور کنند؛دوران مبارزه با سنگ سپری شد.رونمایی جنبش ‎مقاومت اسلامی نجباء از ‎موشک بالستیک "جمال۶۹" هشداری است بر حمله موشکی فراگیر و همزمان از یمن، ‎ایران ،عراق،سوریه،لبنان و غزه به ‎سرزمین های اشغالی در برابر حماقت صهیونیست ها.

 

دیدار سیاسیون با گرایش‌های متفاوت در سال اول هیچ دولتی سابقه نداشته است

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی نوشت:

دیدار سیاسیون (با گرایش‌های متفاوت) در سال اول هیچ دولتی سابقه نداشته؛ انتقادهای تندی توسط اصلاح طلبان مطرح شد، همان‌ها که اکثرا در ‎فجایع روحانی حامی وساکت بودند!
درحاشیه جلسه به علی مطهری بابت موضع هسته‌ای غلطش انتقاد و اجرای ‎قانون پتروپالایشگاه را از رئیس‌جمهور پیگیری کردم.

 

بررسی لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شنبه ۱۷ اردیبهشت بررسی طرح تشکیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران در کمیته حقوق عمومی و بین الملل، یکشنبه ۱۸ اردیبهشت بررسی لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان، بررسی طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک  ( الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات ) و بررسی طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضائی را در دستور کار دارند.

 

بنابراین گزارش، اعضای این کمیسیون برای دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ادامه بررسی طرح یک‌ فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد و همچنین لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین در کمیته حقوق جزا و جرم شناسی و سه شنبه ۲۰ اردیبهشت بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را به عنوان دستور کار دنبال می کنند.

 

پیام تبریک وزیر امور خارجه به وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیام های تبریک جداگانه ‏خطاب به همتایان خود در کشورهای اسلامی فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت. ‏در  متن پیام حسین  عبداللهیان آمده است:‏ ‏" عید فطر جشن انسانیت و روز نزول شادی و شکرانه یک ماه عبادت و بندگی است. ‏برگزاری شکوهمند این عید سعید در پایان ماه مبارک رمضان‎ ‎ترجمان پیوند دوستی و برادری و ‏همصدایی مسلمانان برای تحقق آرمان‌های دین مبین اسلام است. بی‌تردید همگامی رهبران ‏کشورهای اسلامی نیز نقش مؤثری در تقویت همبستگی مسلمانان و پیشرفت جوامع اسلامی دارد. ‏

سلامت و موفقیت جنابعالی و شادکامی و سعادت ملت شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

 

تاکید بر لزوم هماهنگی تهران و دوشنبه برای تامین امنیت در منطقه

آیت‌الله رئیسی در تماس تلفنی امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ضمن تبریک عید فطر به دولت و ملت این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است امنیت و سعادت مردم تاجیکستان امنیت وسعادت مردم ایران است.


رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توسعه هماهنگی‌های امنیتی بین دو کشور افزود: ایران نگران وضعیت امنیتی منطقه و به ویژه افغانستان است.


رئیس جمهور با ابراز خرسندی از روابط اقتصادی رو به گسترش بین دو کشور از رئیس جمهور تاجیکستان برای سفر به ایران دعوت و انجام این سفر را در ارتقای سطح تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای تهران و دوشنبه موثر توصیف کرد.


امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این گفتگوی تلفنی نیز ضمن تشکر از دعوت رئیس جمهور کشورمان برای سفر به تهران، فرا رسیدن عیدفطر را به آیت الله رئیسی و ملت ایران تبریک گفت.

 

 

کد خبر 1171771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha