لیگ برتر بسکتبال در تسخیر عقاب‌ها/ جام قهرمانی در گرگان ماند

تیم شهرداری گرگان با پیروزی بر تیم ذوب آهن برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد تا جام قهرمانی در قلعه عقاب‌ها باقی بماند.

خبرگزاری شبستان- گرگان، بسکتبال دوستان گرگانی سال‌ها منتظر بودند تا بالاخره این تیم بتواند آرزوی دیرینه آنان را در کسب عنوان قهرمانی برآورده کند. کاری که در فصل گذشته مهران شاهین طبع و شاگردانش رقم زدند و گرگان در لیگ برتر بسکتبال برای نخستین بار تاج‌گذاری کرد.

 

اما با جدا شدن شاهین طبع از تیم شهرداری گرگان پیش از آغاز این فصل خیلی‌ها براین باور بودند که شاید گرگان نتواند آن روزهای خوش و درخشان را تکرار کند چرا که با رفتن شاهین طبع، بسیاری از بازیکنان ملی پوش و مطرح نیز از تیم شهرداری گرگان جدا شده بودند.

 

با انتخاب مهران حاتمی به عنوان سرمربی شهرداری گرگان، حفظ و جذب بازیکنان جدید در دستور کار قرار گرفت و در نهایت این‌ تیم با حضور بازیکنانی مانند محمد جمشیدی، امیر صدیقی، میثم میرزایی، رسول مظفری، علیار نجفی، کیوان ریاعی، سجاد پذیرفته، احمد بوستانیان، سامان طاهر پور، محمدحسین ذاکری، امیرحسین عشقی، یاسین کلاسنگیانی، مبین شیخی، اشکان جعفری، پدرام فخفوری، پری پتی به همراه کریس اوانز سروشکل خوبی پیدا کرد و هواداران امیدوار به تکرار قهرمانی شدند. در این‌ مسیر هرچند برخی بازیکنان از تیم کنار گذاشته یا اضافه شدند اما شهرداری گرگان در تمام بازی‌ها عطش بسیاری برای پیروزی داشت و همین روحیه بردن بود که ماجراجویی‌های گرگانی‌ها را ادامه‌دار کرد.

 

تیم شهرداری گرگان رقابت‌های دور گروهی را با صدرنشینی به پیان رساند و پس از شکست تیم شیمیدر قم‌ راهی بازی نهایی شد. این بازی‌ها در ۵ مسابقه پیش بینی شده بود که هر تیم‌ برای رسیدن به قهرمانی نیاز به سه برد داشت و حالا شهرداری گرگان فقط ذوب آهن را در پیش روی داشت و باید از این مانع سخت عبور می‌کرد.

 

در بازی اول سری فینال مسابقات لیگ برتر بسکتبال شهرداری گرگان ۷۲ بر ۶۴ به پیروزی رسید اما در بازی دوم به رغم تلاش بازیکنان در یک رقابت نزدیک نتیجه را به اصفهانی‌ها واگذار کرد تا همه چیز مساوی باشد اما در روز جمعه ۹ اردیبهشت تیم شهرداری گرگان در یک مسابقه تقریبا راحت و یکطرفه توانست با نتیجه ۹۲ بر ۵۹ بر رقیب خود پیروز شود تا گرگانی‌ها فقط یک قدم‌ با قهرمانی فاصله داشته باشند‌.

 

بازی چهارم شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان در حالی در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که گرگانی‌ها دوست داشتند این رقابت در شهر آنان برگزار شود با اینحال جمعیت قابل توجهی از مردم علاقه مند به بسکتبال از گرگان و شهرهای مختلف استان در تهران حضور پیدا کردند هرچند فقط تعداد کمی از آنان اجازه ورود به سالن را پیدا کردند.

 

تماشاگران گرگانی بی وقفه و بی امان تیم شهر خود را تشویق کردند و تیم بسکتبال شهرداری گرگان توانست در نهایت بازی چهارم‌ را با نتیجه ۹۵ بر ۸۸ به پایان برساند و برای دومین سال متوالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شود.

 

مهران حاتمی پس از پیروزی تیمش در بازی چهارم‌ سری فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: این پیروزی نتیجه یک کار تیمی بزرگ و مدیریتی در سطح شهرداری گرگان، بازیکنان و کادر فنی بود.

 

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: همه بازیکنان همیت و از خودگذشتگی کردند و حمایت‌های خوبی از این رشته ورزشی کردند که نتیجه اش قهرمانی تیم‌ شهرداری گرگان بود.

 

وی از حمایت تماشاچیان‌ گرگانی قدرانی کرد و گفت: به خاطر برخی مسائل از جمله کرونا فقط تعداد محدودی از تماشاگران توانستند به سالن بیایند که باید از آنها قدردانی کرد.

 

کد خبر 1171791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha