افزایش ۶۲۳۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۲۳۷ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد، به یک میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۰۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 12 اردیبهشت) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 441 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 523 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۲۳۷ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد، به یک میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۰۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۹ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۱۹ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۳۰ واحدی، به رقم ۳۷۵ هزار و ۳۶۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۳۶۷ واحدی، عدد ۴۲۲ هزار و ۴۷۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۹۵ واحدی به رقم ۲۶۲ هزار و ۸۳۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۰۶۶ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۵۹ هزار و ۴۱۲  واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۵۷۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۵ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۶۳۶۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۹ هزار و ۷۸۷ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای بترانس با 96، های وب با 52، فپنتا با 50، شپنا با 47 و کبافق با 47 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای كدما - معدني‌ دماوند، لپارس - پارس‌ الكتريك‌، وصنعت - سرمايه گذاري توسعه صنعت وتجارت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، بترانس - ايران‌ ترانسفو و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، رمپنا، شبندر، پارسان و شبریز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، وتجارت، وبصادر و کگل تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شپاکسا(پاکسان‌ ) با ۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غسالم، سشمال، پارسیان و دامین بود. همچنین نماد معاملاتی کطبس(ذغال‌سنگ‌ نگین‌ ط‌بس‌) با ۴.۸۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، غمارگ، سدشت و قرن قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۰۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۷۴ هزار و ۵۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۵۶ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

کد خبر 1171986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha