رعایت تقوای الهی و حفظ وحدت از پیام های مهم عید فطر است

امام جمعه کرمان پیام مهم عید فطر را رعایت تقوای الهی و حفظ وحدت و  اخوت اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد: این وحدت را محکم و استوار حول ولایت فقیه و اسلام حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه شنبه(۱۳ اردیبهشت) در خطبه های نماز عید فطر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان تمرینی بود تا فقط از خداوند درخواست داشته باشیم؛ افزود: ماه رمضان را هر فردی به تناسب بضاعت خود گذرانده و در حالی به عید فطر  رسیده ایم که هر کس توشه ای برداشته و ذکرها، تهجدها،  مناجات ها، استغفارها  و ... بخشی از توشه های مومنان در ماه مبارک رمضان بوده است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بخشی از دعای امام سجاد را یادآوری کرد که حضرت فرمودند" خدایا امر کردی هر کس از تو فاصله گرفت با توبه برگردد و آن که به سوی غیر تو آمد، نومید گشت و هر که به درگاه غیر تو  رفت، پشیمان شد؛ خدایا کسانی که از جز تو درخواست داشته اند خسارت دیده اند و ماه رمضان، فرصت تمرین آن است که غیر از تو به کسی مراجعه نداشته باشیم، قدرت بی انتها تویی و همه نظام هستی در ید تو است."
 

 

 

 

وی پیام مهم عید فطر را رعایت تقوای الهی و حفظ وحدت و  اخوت اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد: این وحدت را محکم و استوار حول ولایت فقیه و اسلام حفظ کنیم.

 

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ابهت امت اسلامی از آغاز تا کنون در این بوده که وحدت و به ویژه وحدت معنوی را حفظ کنند؛ گفت: وحدت اسلامی تُرک، لُر و‌بلوچ و ترکمن نمی شناسد و ‌ وحدت در اعتقاد و حول محور توحید و اصل اصیل و اعتقادی اسلامی است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه دشمن همه توان خود را برای ایجاداختلافات دینی، مذهبی و ... به کار گرفته و همواره تلاش می کند که بین قومیت ها و مذهب اختلاف ایجاد می کند؛ تصریح کرد: باید توجه داشت مذاهب اسلامی در کنار هم در خدمت دین و دیانت بوده و دشمن را مایوس کنیم.



 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه دوم از رییس جمهوری و هیئت دولت برای انتخاب استاندار انقلابی، جهادی و از جنس خود مردم تشکر کرد و گفت: امیدواریم به فضل خدا حرکت جدیدی در خدمت رسانی به مردم آغاز شود و خدمات استاندار سابق به مردم و قشر آسیب پذیر به ویژه در مناطق سیل زده شایسته تقدیر است.

کد خبر 1172049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha