ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی ضروری است

امیری مقدم،گفت: برنامه ریزی و اقدام به منظور ارتقاء موضوع عفاف و حجاب، معرفت افزایی و نهادینه سازی فرهنگ اصیل و متعالی ایرانی و اسلامی باید در ادارات و سازمانها برمبنای مشارکت کارکنان مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در  كرمانشاه؛ بهمن اميري مقدم در جلسه کارگروه عفاف و حجاب که در سالن تدبیر استانداری برگزار شد،گفت: مردم مومن و همیشه در صحنه استان بسيار ارزشمند هستند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به منظور تجدید میثاق با آرمان های امام خميني (ره) و اجرای منويات رهبر معظم انقلاب در حمايت از مردم فلسطين همگام و همپاي مردم سراسر كشور با حضوری حماسی به میدان آمدند.

 

 

استاندار كرمانشاه افزود: رعايت اصول حجاب و پوشش مناسب در ادارات سازمان ها و بخش هاي خصوصي باید به گونه ای باشد که به الگو تبدیل شود و بر این اساس نهادينه شدن فرهنگ حجاب به عنوان یکی از ضرورت هاي ديني لازم است.

 

 

وي خاطر نشان کرد: بر اساس آموزه هاي ديني و قرآن كريم موظف هستيم كه تلاش و جديت خود را براي گسترش فرهنگ حجاب در جامعه بكار بگيريم و در اجراي اين كار، اولويت با ادارات و بخش هاي خصوصي خواهد بود و دستورالعمل هاي صادره بايد به مديران و مسئولان دستگاه ادارات با دقت تمام ابلاغ و سپس توسط مديران، اجرايي شود و در جلسات بعدي هر كدام از مديران موظف به ارائه گزارش عملكرد در اين زمينه هستند.

 

 

امیری مقدم تصریح کرد: دستگاه هاي مسئولي كه براي بازديد از سطح ادارات به منظور چگونگي رعايت حجاب به دستگاه هاي مختلف مي روند؛ بايد ضمن تشكيل جلسه با مدير دستگاه، در بازيدهاي بعدي روند گسترش اين موضوع را پيگيري كنند.

 

 

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار اتخاذ تهميداتي براي عرضه محصولات حجاب و چادر به قيمت مناسب در سطح جامعه و عرضه اين محصولات به ادارات و بخش هاي خصوصي شد و گفت: حتماً بايد كارخانه كرپ ناز استان را براي توليد چادر ترغيب كنيم و در اين زمينه لازم است كه پيگيري هاي موثر صورت بگيرد.

 

 

وي تاكيد كرد: هر دستور العمل و برنامه اي كه در جلسات حجاب و عفاف استان تصويب مي شود بايد اين موضوع در فرمانداري ها و بخشداري استان هم مورد پيگيري قرار گيرد و لازم است كه فروشندگان و توزيع كنندگان لباس در سطح شهر هم موضوع حجاب را بيش از گذشته رعايت كنند و با كمك اتحادیه ها اين موضوع به تمام صنوف اعلام گردد.

 

 

امیری مقدم اظهار کرد: در بحث امر به معروف در خصوص رعايت حجاب در جامعه بايد تذكر لساني مورد توجه قرار گيرد و بايد تلاش شود دستگاه های كه در زمينه حجاب و عفاف رعايت بيشتري داشته اند در جلسات شوراي اداري استان معرفي شوند.

 

 

استاندار كرمانشاه در پايان سخنان خود با بيان اينكه اولويت اول در بحث گسترش حجاب و عفاف با ادارات و دستگاه هاي دولتي است و همچنين بخش هاي خصوصي هم بايد از قانون در خصوص رعايت حجاب تبعيت كنند، گفت: با جديت پيگير موضوع گسترش حجاب و عفاف در جامعه خواهيم بود و بايد به جايي برسيم كه ادارات ما كاملاً اسلامي باشند.

 

کد خبر 1172118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha