انتشار کتاب کار جشن تکلیف در خراسان رضوی

کتاب کار جشن تکلیف (ویژه خواهران) توسط گروه مبلغان کودک و نوجوان (امور خواهران) دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی منتشر شد.

حلیمه شیخ علیشاهی، کارشناس امور خواهران اداره امور مبلّغان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به خبرنگار شبستان در مشهد گفت: همه ساله در مدارس ابتدایی دختران، جشن تکلیف ویژه دانش آموزان ابتدایی برگزار می شود و ضروری است تا در این سنت حسنه، دانش آموزان با مفاهیم دینی و تکلیف شرعی خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.


وی افزود: کارگروه مبلغان کودک و نوجوان (امور خواهران) دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کوشیده است با هدف ارتقا و غنابخشی برنامه های جشن تکلیف، با تهیه ویژه برنامه هایی در این زمینه، برغنای محتوایی جشن تکلیف بیفزاید و مجموعه حاضر، اولین بسته برنامه پیشنهادی می باشد.


این مدرس حوزه در ادامه با اشاره به اینکه کتاب کار جشن تکلیف در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و مبلغان در 3 جلسه به صورت عملی، با این کتاب کار خواهند کرد، گفت: در این کتاب، فلسفه تکلیف، شرافت تکلیف و غیره به صورت بازی، قصه و شعر است تا بچه ها از این کتاب بهتر استفاده کنند.


وی افزود: دراین کتاب اصول و فروع دین و فلسفه تقلید به صورت غیر مستقیم و تاثیر قرآن و وحی به صورت زبان کودکانه بیان شده و در 2 حوزه فلسفه نماز و حجاب نیز کار شده است.


علیشاهی با اشاره به بخش های مختلف کتاب کار جشن تکلیف گفت: سلام دخترم، طرح چند سئوال برای دانش آموزان، بازی با کارت، قصه، آشنایی با قرآن به صورت جدول، مسابقه، جدول کلمات، راز دایره ها، راز گلها، آیات قرآنی و ترجمه، سوگندنامه جشن تکلیف، سخنی با دخترم، روز آسمانی و خاطره از اولین روز بندگی، نامه ای به دخترم از زبان پدر و مادر و پاسخ نامه از بخش های جذاب این کتاب است.


گفتنی است، کتاب کار جشن تکلیف در 28 صفحه مصور و رنگی با قطع خشتی و با شمارگان 5000 نسخه توسط موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب چاپ شده است.


پایان پیام/

کد خبر 117226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha