کمبود ۳۲۰۰ معلم در سال تحصیلی آینده/ ۴۴ پروژه ورزشی در مدارس گلستان اجرا می شود

نظری با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید در مهرماه، با کمبود سه هزار و ۲۰۰ معلم در سطح گلستان مواجه هستیم، گفت: برای همین منظور، ۸۱۷ نفر از دانشجو معلمان و بازنشسته ها و ۵۷۱ نفر خرید خدمت استفاده خواهد شد.

«سیدرضا نظری» با اشاره به بازگشایی مدارس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حضور در کلاس داشن آموزان در یادگیری تاثیر بسزایی دارد و نتایج خوبی را به همراه دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی از سوی آموزش و پرورش در مدارس رعایت می‌شود، افزود: همزمان با بازگشایی مدارس حدود ۶ میلیارد تومان سرانه به منظور خرید ضدعفونی کننده، ماسک و وسایل  بهداشتی به مدارس استان پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: در این مدت از یک هزار و 600 آموزشگاه سطح استان از طریق آموزش و پرورش و یک هزار و 400  مدرسه از طریق مرکز بهداشت بازدید شده است.

 

نظری با اشاره به واکسیناسیون کرونا در بین کارکنان فرهنگی و دانش آموزان، اظهارداشت: 99.2 درصد همکاران فرهنگی دوز اول واکسن کرونا، 98.39 درصد دوز دوم و 60 درصد نیز دوز سوم را دریافت کرده اند.

 

وی گفت: 100 درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، همچنین 83.3 درصد متوسطه اول و 86.94 درصد در متوسطه دوم دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: بعد از بازگشایی مدارس ۹۵ درصد دانش‌آموزان در کلاس های درس حاضر شده و سه دانش آموز به کرونا مبتلا شدند.

 

وی در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، افزود: بازمانده از تحصیل شامل دلایلی همچون شرایط کرونایی و نداشتن متوسطه دوم در روستاها می شود و در دوران ابتدایی نیز کمتر از دو درصد بازمانده از تحصیل داریم.

 

نظری اظهارداشت: 24 هزار همکار فرهنگی در سطح استان شاغل هستند و 380 هزار دانش آموز در استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید در مهرماه، با کمبود سه هزار و 200 معلم مواجه هستیم، گفت: برای همین منظور، 817 نفر از دانشجو معلمان و بازنشسته ها و 571 نفر خرید خدمت استفاده خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به فضاهای ورزشی استان، افزود: از زمان استان شدن گلستان در 24 سال گذشته، تنها 70 پروژه ورزشی در آموزش و پرورش راه اندازی شده بود ولی امسال (1401) برای اجرای 44 پروژه ورزشی با وزارت آموزش و پرورش قرارداد بسته شده است که تا دهه فجر به بهره برداری می رسند.

 

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه 12 میلیارد تومان اعتبار از سوی آموزش پرورش در نظر گرفته شده که تا 20 میلیارد تومان نیز قابل افزایش است و بخشی نیز توسط خیرین تامین می شود.

 

نظری گفت: این پروژه ها شامل 4 سالن ورزشی در شهرهای گرگان، علی آباد و گنبدکاووس؛ زمین چمن و زمین ساحلی است که در داخل مدارس ساخته می شوند.

 

وی افزود: با اجرای این 44 پروژه در سطح استان، برای سال آینده 60 پروژه ورزشی در استان اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: دبیرخانه مسابقات والیبال کشوری دانش آموزان نیز امسال در استان گلستان مستقر است.

 

 

کد خبر 1172343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha