سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات معیشتی مردم باعث جلب اعتماد آنها می شود

امام جمعه بخش فشم شهرستان شمیرانات گفت: سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات معیشتی مردم باعث جلب اعتماد آنها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام سید مجتبی حسنی امام جمعه بخش فشم شهرستان شمیرانات در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته رودبارقصران اظهار کرد: در زمینه‌ اقتصادی، شاخص‌ها شاخص‌های خوبی نیست؛ البته همه‌ این مشکلات اقتصادی به طور قطع قابل درست شدن است و ان‌شاءالله درست هم خواهد شد، حل مشکلات اقتصادی، معیشتی مهم‌ترین مسئله امروز کشور است.

 

وی افزود: امروز تورم مسئله اول در ارکان اقتصاد ایران است، سرعت عمل و جدیت در حل مشکلات معیشتی مردم علاوه بر جلب اعتماد مردم، باعث می شود مردم به کمک دولت بیاید و قطعاً مردم نجیب و صبور و انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پرفراز و نشیب هستند.

 

امام‌جمعه رودبارقصران با اشاره به اینکه در هشت ماهه گذشته، دولت آقای رئیسی مردم محور بوده است، بیان داشت: دولت سیزدهم واردات واکسن را سرعت بخشید و اوج‌گیری کرونا را مهار کرد، حقوق و مزایا را بدون تأخیر پرداخت کرد، دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید، صادرات نفت را افزایش داد، تجارت خارجی را به حدود ۱۰۰میلیارد دلار ارتقاء داد و بدهی‌های به‌میراث‌مانده را پرداخت کرد.

 

حجت‌الاسلام حسنی خدمات دولت سیزدهم را گوشزد کرد و ادامه داد: آقای رئیسی سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت، تا حدود زیادی تحریم را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد و همزمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌های برنامه‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند هشت ماهه، انتظارات مردم را به‌درستی بالا برده است، واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل تفاوت می‌گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بالا است.

 

امام‌جمعه بخش فشم با اشاره به اینکه در کشور فقط مسئله‌ اقتصاد، شاخص اقتدار و پیشرفت نیست تصریح کرد: در همین زمینه‌ اقتصاد هم نشانه‌های موفّقیّت در بخش‌های مختلفی وجود دارد، مثلا با وجود این تحریم بی‌سابقه‌ای (خودشان گفته‌اند که از اوّل تاریخ، چنین تحریمی علیه هیچ کشوری نشده) اقتصاد ایران ورشکسته نشد و سرپا ماند؛ تاب‌آوری اقتصاد یک موفّقیّت بزرگ است.

 

حجت‌الاسلام حسنی گفت: با این همه تجربه‌ موفّقی که ما در بخش‌های مختلف داریم، واقعاً هم جفای به مردم است، هم جفای به کشور است، هم جفای به انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن‌بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه‌ مردم را بشکند و اراده‌ مسئولین را تضعیف کند.

 

خطیب جمعه فشم با اشاره به اینکه چرا عربستان حاضر به عقب‌نشینی در برابر ایران شد، بیان کرد: بن سلمان پس از ۶ سال تلاش برای تصویرسازی از خود به‌عنوان رهبری قدرتمند، اکنون به بن‌بستی استراتژیک رسیده؛ شکست سیاست‌های منطقه‌ای نه تنها وی را به رهبری منزوی تبدیل کرده، بلکه سبب کاهش اعتماد به نفس او شده است. از همه مهم‌تر، تلاش‌های او برای فشار بر ایران به نتیجه نرسیده و ایران از تمامی حوزه‌های تقابل با عربستان، پیروز خارج شده است.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای مربوطه ادامه داد: به نظر می‌رسد دور ششم مذاکرات با ایران دور نهایی است و از سرگیری روابط دو کشور اعلام خواهد شد. البته این به معنای پایان اختلافات به‌ویژه در زمینه جنگ یمن و حمایت‌های ریاض از تروریست‌ها در منطقه نخواهد بود. 

 

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: نقش مهم نادر طالب زاده در جبهه انقلاب «فهم عمیق ایشان از انقلاب اسلامی» است و انسان‌های سترگی مانند چمران‌ها، آوینی‌ها، حاج قاسم سلیمانی‌ها، طالب‌زاده‌ها و غیره دقیقاً در این نقطه اشتراک دارند که نسبت به انقلاب اسلامی به این آگاهی رسیده بودند که ریشه و باطن انقلاب یک حقیقت قدسی است.

کد خبر 1172534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha