گلشهر، منطقه ای مهم برای همگرایی ایران و افغانستان است

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: گلشهر یک منطقه برجسته ممتاز برای همگرایی مردم ایران و افغانستان است و ما با مردم افغانستان به لحاظ زبان، فرهنگ، دین و مذهب اشتراک زیادی داریم و در این زمینه باید از زبان هنر استفاده کنیم و این ظرفیت ها را نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حجت گنابادی‌نژاد» امروز شنبه (۱۷ اردیبهشت) در رویداد ملی «ماه امت» اظهار کرد: مردم ایران و افغانستان در یک تاریخ بلند ۴۰ ساله در سنگرهای مختلف در آلام و دردهای یکدیگر در منطقه گلشهر کنار هم درخشیدند‌.


 

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مردم گلشهر هم در دفاع مقدس، هم در مقابل اشرار شرق کشور، هم در جهادی که داخل افغانستان بود و هم در جریان دفاع از حرم اهل بیت(ع) در کنار مردم ایران بودند.

 

وی بیان کرد: رویداد بین المللی ماه امت یک فرصت خیلی خوبی برای نمایش همگرایی های فرهنگی دو کشور بود و البته جا دارد که به واسطه اشتراکات زیاد دو ملت ایران و افغانستان از این دست برنامه ها در ظرفیت های مختلف به مرحله اجرا در آید.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار داشت: ما با مردم افغانستان به لحاظ زبان، فرهنگ، دین و مذهب اشتراک زیادی داریم و در این زمینه باید از زبان هنر استفاده کنیم و این ظرفیت ها را نشان دهیم.

 

وی با تاکید بر این که این همگرایی ها باید فرصتی برای تعالی هر دو ملت باشد، اضافه کرد: ما در آستانه یک رشد و تعالی بزرگ تمدنی هستیم که با استفاده از این ظرفیت‌ها می توانیم به آن افق تمدنی برسیم.

 

کد خبر 1172647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha