افزایش ۱۴۰۷۸ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴۰۷۸ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد، به یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۵۴ واحدی به ۲۱ هزار و ۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 17 اردیبهشت) اولین روز کاری بورس با رشد 10464 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 540 هزار واحد آغاز شدو این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴۰۷۸ واحدی معادل ۰.۹۲  درصد، به یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۵۴  واحدی به ۲۱ هزار و ۷۲ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۵۳ واحدی، به رقم ۳۷۸ هزار و ۷۱۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۸۴۹  واحدی، عدد ۴۲۶ هزار و ۳۲۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۳۹۲ واحدی به رقم ۲۶۵ هزار و ۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۸۸۹۷ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۰۱۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۸۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۰۷۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۳۲ هزار و ۹۰۰ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، شبندر، پارسان، تاپیکو، شتران، شستا به ترتیب با 1909، 1721، 1231، 1187، 1153، 616 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، شتران - پالايش نفت تهران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كالا - بورس كالاي ايران، اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك و هاي وب - داده گسترعصرنوين-هاي وب در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر، پارسان، تاپیکو و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی حکشتی، فملی، وپارس و فاسمین تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشاذر(پگاه‌آذربایجان‌غربی‌ ) با ۵.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای وسینا، شپاکسا، شپنا و غبشهر بود. همچنین نماد معاملاتی ثفارس(عمران‌وتوسعه‌فارس‌ ) با ۴.۵۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، سنیر، کروی و آبادا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۴۵۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۶۵ هزار و ۶۴۸ نوبت معامله و به ارزش ۷۴ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

کد خبر 1172802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha