تقویت علمی و به روزرسانی معلومات در اولویت کاری معلمان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تقویت علمی و به روزرسانی معلومات در اولویت کاری معلمان قرار گیرد چراکه دنیا در حال تغییر و پیشرفت بوده و می‌طلبد که به علم روز مسلط باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام پورذهبی ماینده ولی فقیه در کردستان بعدازظهر امروز 17 اردیبهشت ماه در مراسم استانی هفته بزرگداشت مقام معلم و آئین تجلیل از معلمان سرآمد و منتخب کردستان که در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به وصف جایگاه و مقام معلمان براساس آیه 164 سوره آل‌عمران؛ اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید: «خدا بر اهل ایمان منّت گذاشت که رسولی از خودشان در میان آنان برانگیخت که بر آنها نشانه‌ها و آیات او را تلاوت می‌کند و آنان را پاک می‌گرداند و به آنها علم کتاب (احکام شریعت) و حقایق حکمت می‌آموزد و همانا پیش از آن در گمراهی آشکار بودند، رسالتی که معلمان نیز بر عهده دارند».

 

 

وی افزود: روایات زیادی در رابطه با اهمیت جایگاه و مقام معلم وجود دارد و معلم به خاطر علم و جایگاهی که دارد، از احترام خاصی برخوردار است چراکه با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‌‍‌دهد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان برخورداری از «علم، شرافت، شفقت، دلسوزی و معنویت» را از ویژگی‌های بارز برشمرد و گفت: معلمی شغلی شریف و قابل احترام است تا جائی‌که حضرت علی(ع) فرموده‌اند «هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است».

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: در این دوران کرونایی معلمان علی‌رغم همه سختی‌های آموزش مجازی، تلخی‌ها و فوت عزیزانمان، شبانه‌روز پیگیر درس و علم شاگردانشان بودند که این بیانگر دلسوزی آنهاست.

 

 

وی با ذکر اینکه معلمان نگاه تزکیه‌بخش داشته و صداقت، اخلاص، صبر، ایثار و عدم غرور و تکبر ناشی از معنویت آنان است، تأکید کرد: تقویت علمی و به روزرسانی معلومات در اولویت کاری معلمان قرار گیرد چراکه دنیا در حال تغییر و پیشرفت بوده و می‌طلبد که به علم روز مسلط باشیم.

کد خبر 1172918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha