۶۰ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی زنجان آزادسازی شد

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی گفت: ۶۰ هکتار اراضی آزاد سازی شده در حدود ۳۰ هکتار به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی واگذار شده و از محل این واگذاری در حدود ۶۰۰ شغل جدید ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در شهرک‌های صنعتی کشور اظهار کرد: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی است و استان زنجان در تبعیت از این سیاست‌ها  برای تحقق  آن تمام تلاش خود را انجام داده و خواهد داد.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه با اقدامات و پیگیری‌های دستگاه قضایی استان 60 هکتار از اراضی صنعتی در سال گذشته از سرمایه‌گذارانی که صلاحیت برای سرمایه‌گذاری نداشتند به شهرک‌های صنعتی استان بازگردانده شد که از این حجم اراضی بازگردانده شده 50 درصد زمین‌ها به سرمایه‌گذار واقعی واگذار شده که استان از این حیث رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده است.

 

رییس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی استان زنجان تصریح کرد: از محل ۶۰ هکتار اراضی آزاد سازی شده در حدود ۳۰ هکتار به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی واگذار شده و از محل این واگذاری در حدود ۶۰۰ شغل جدید ایجاد شده است و همچنین رقمی بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان ارزش افزوده برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ایجاد شده است.

 

وی افزود: همچنین در حال حاضر در حدود ۲۹ هکتار از اراضی قراردادهای راکد در دادگستری استان زنجان در حال طی مراحل خلع ید است که علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از محل واگذاری مجدد این اراضی رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان ارزش افزوده برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ایجاد خواهد شد.

 

این مسئول با بیان اینکه حمایت از تولید و سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی استان مصداقش تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و واگذاری زمین برای سرمایه گذار واقعی  است گفت: برای حمایت از سرمایه‌گذار و رونق تولید در استان رفع موانع تولید امری ضروری است.

 

در ادامه ایرانی فام، معاون حقوقی شهرک‌های صنعتی کشور از پیگیری‌ها و اقدامات دستگاه قضایی استان، خاصه رئیس کل دادگستری استان زنجان تقدیر کرد و گفت: تعامل و حمایت دستگاه قضایی استان در بخش اراضی و شهرک‌های صنعتی می‌تواند برای سایر استان‌ها یک الگوی خوبی باشد.

 

کد خبر 1173050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha