طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در  مناطق محروم ایلام/ فعالیت ۱۱۰۰ گروه جهادی در ایلام

سرهنگ ملک زاده با بیان اینکه حرکت های جهادی ستون فقرات گروه های جهادی و بسیج سازندگی است، گفت: جمعا ۶۹۸۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان در راستای طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نشست مجمع جهادگران بسیج سازندگی با استاندار ایلام، صبح امروز(۱۸ اردیبهشت) به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: فعالیت های این نهاد بهره گیری از ظرفیت خود مردم و برای مردم در راستای محرومیت زدایی و خدمت به مناطق محروم است.

 

سرهنگ « علی ملک زاده» ابراز کرد: انعقاد تفاهم نامه با سایر نهاد ها و سازمان های اجرایی است که در راستای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم این تفاهم نامه ها منعقد می شود که یکی از برنامه هایی که در سنوات گذشته تا کنون نیز اجرا شده است.

 

وی با بیان اینکه نقشه راه در چند عرصه برای  بسیج سازندگی مشخص شده است، افزود: یکی از این خدمات، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در سطح محلات است که در هر پایگاه یک صندوق قرض الحسنه دایر شده  و این امر منتج به راه اندازی و ایجاد تعاونی در محلات، روستاها و مناطق حاشیه نشین می شود.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه  ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی با اولویت مناطق روستایی، یکی دیگر از برنامه های این سازمان است، یادآور شد: این طرح با همکاری نهادهای مختلف و بسیج سازندگی در مناطق روستایی در راستای تسهیل و برند سازی و فروش محصولات تولیدی مناطق روستایی اجرا می شود.

 

ملک زاده با اشاره به اینکه در صندوق های قرض الحسنه حدود ۲۱ هزار نفر عضو هستند و نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان گردش مالی داشته اند، تصریح کرد:  همچنین در سطح استان قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است که در  راستای ایجاد اشتغال و  رونق کسب و کار در مناطق روستایی گام های مثبتی برداشته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در روستاها و محلات حاشیه شهرها اجرا می شود که جمعا ۶۹۸۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان  اجرا شده است، ابراز کرد: در این طرح ها از توان خود مردم برای اجرای پروژه ها استفاده می شود.

 

 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اجرای طرح های در حال اجرا قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی در استان، ابراز کرد: آبرسانی به ۱۲۸ روستا و آبرسانی به زمین های کشاورزی از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی در استان بوده است.

 

ملک زاده  با اشاره به اینکه حرکت های جهادی ستون فقرات گروه های جهادی است، افزود: ۱۱۰۰ گروه جهادی با ۱۱ هزار نفر نیروی جهادی در استان به صورت گمنام و برای رضای خدا و با تمام توان  فعالیت دارند که با برنامه ریزی که از سوی مرکز انجام شده که گروه های دانشجویی و دانش آموزی در محروم ترین مناطق استان ایلام حضور خواهند یافت.

 

وی افزود: نزدیک به ۷۵۰ نفر از دانشجویان در مناطق هلیلان، دهلران و ایوان در ایام عید امسال در مناطق محروم روستایی با توان و پای کار بودند تا مدیرانی که برای آینده تربیت می شود محرومیت های جامعه و مناطق محروم را از نزدیک لمس می کنند.

 

ملک زاده با بیان اینکه ۳۵۰ هزار بسته معیشتی به صورت هدفمند در قالب کمک های مومنانه در ایام شیوع کرونا در بین نیازمندان و مناطق محروم توزیع شده است، خاطرنشان کرد: توزیع نزدیک ۱۶۳۷ سرویس جهیزیه، یک میلیون پرس عذای گرم در محروم ترین نقاط و یک میلیون قرص نان و  بیش از ۳۰ هزار بسته لوازم تحریر و ساخت ۳۸۰ واحد مسکونی از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی و گروه های جهادی استان بوده است.

 

 

 

کد خبر 1173111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha