رویداد نمایشی «محرابیان» با حضور بچه های مسجدی به کار خود پایان داد

آيين اختتاميه رويداد نمايشي «محرابيان» با هنرمندی بچه هاي مسجد با معرفي برگزيدگان در آذربايجان غربي به کار خود پايان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت السلام اباذر بیگی» در این مراسم که در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: هنر زبان زیبای بدون واسطه در تمای فرهنگ هاست و ما به واسطه هنر می توانیم عمیق ترین مفاهیم دینی و اخلافی را به مخاطب آموزش دهیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: می توانیم با به فعلیت رساندن اینگونه برنامه های فرهنگی و هنری زمینه حضور جوانان در مساجد و تربیت نیروهای مسجدی را فراهم آوریم.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: این رویداد نمایشی که همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح مساجد استان آذربایجان غربی آغاز شده است ۱۱ عنوان نمایش به نام های عروسی،زخم های نشمرده، شب بارانی، قدم‌نورسیده، این قصه برای، پیرزن و دریا، مزار، گوهر، دختران روستای ما، لیلا و باران رحمت در مساجد آذربایجان غربی به اجرا در آمد.

 

وی اضافه کرد: مساجد شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، چایپاره، بوکان و خوی میزبان اجرای این طرح فاخر بودند.

 

این مسئول با بیان اینکه در طول اجرای این طرح 84 اجرا در مساجد به روی صحنه رفته است، تصریح کرد: ارومیه49اجرا و دیگر شهرستان ها نیز 7 اجرا داشته اند.

 

بیگی گفت: از آثار ارائه شده به این رویداد و منتخبین این رویداد با نظر هیئت داوران تقدیر و برای حضور در مرحله کشوری انتخاب و معرفی شدند.

 

گفتنی است،  نمایش «عروسی» به کارگردانی «سمیه پروین»، «این قصه برای نخوابیدن است» به کارگردانی «زهرا منظوری»، «پیرزن و دریا» به کارگردانی «حدیثه راد» از شهرستان ارومیه و نمایش «دختران روستای ما» به کارگردانی «حسین اسدی» از شهرستان چایپاره به عنوان نمایندگان استان آذربایجان غربی با نظر هیئت داوران جهت حضور در مرحله کشوری رویداد نمایشی محرابیان انتخاب و معرفی شدند.

 

 

کد خبر 1173274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha