راه اندازی موزه مشروطه در عمارت میرزا خلیل پیگیری می شود

کارگرنیا با اشاره به مصوبه مغفول مانده شورای شهر رشت، در ایجاد موزه مشروطه، تاکید کرد: پیگیر راه اندازی موزه مشروطه در عمارت میرزا خلیل رفیع خواهد بود.

« محمد حسین کارگرنیا» امروز(دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از نمایشگاه اسناد بلدیه در خانه نخستین شهردار رشت، اسناد تاریخی را آیینه و انعکاس عملکردها دانست و گفت: توجه به  اسناد تاریخی، زنده نگه داشتن اصالت و هویت تاریخی هر شهری است.


رئیس شورای شهر رشت افزود: اسناد تاریخی، مکاتبات و اشیای بجامانده از دل تاریخ بوده و بخشی از فرهنگ این شهر است و باید در معرض دید عموم قرار بگیرد.

 

وی از تلاش‌های حسن اکبری، مجموعه‌دار بخش خصوصی که با هزینه شخصی اسناد تاریخی را جمع آوری می‌کند، تقدیر کرد و گفت: چنین تلاش‌هایی تنها عشق و علاقه می‌خواهد و این تلاش‌ها از عهده هرکسی بر نمی‌آید.

 

کارگرنیا ضمن ابراز تاسف از عدم توجه به هویت تاریخی رشت، ابراز کرد: رشت فرهیختگان زیادی دارد.  این شهر در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، سیاسی و ... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

وی با اشاره به مصوبه مغفول مانده شورای شهر رشت، در ایجاد موزه مشروطه، تاکید کرد: پیگیر راه اندازی موزه مشروطه در عمارت میرزا خلیل رفیع خواهد بود.

 

کارگرنیا از حسن اکبری خواست تا در فرصت مقتضی، دیداری با او داشته و موضوع خرید اسناد مشروطه رشت توسط شهرداری رشت را بررسی کنند.

 

وی همچنین از تلاش‌های حوزه بازآفرینی سازمان عمران شهرداری در مرمت بناهای تاریخی در تملک شهرداری قدردانی کرد و افزود: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در انسجام هویت‌های فرهنگی نقش بسزایی دارد.

 

گفتنی است، نمایشگاه اسناد بلدیه رشت به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، طی سه روز از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع، دایر بوده و بازدید از آن برای عموم آزاد و رایگان است.

 

کد خبر 1173609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha