شورای شهر باید از بسترهای فرهنگی به نفع مردم بهره گیرد

رمضانی گفت: شورای شهر، شورای همه مردم است و نه شورای شهرداری. بنابراین وظیفه شوراست تا از بسترهای فرهنگی به نفع همه مردم استفاده کند.

« هادی رمضانی» امروز( سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از نمایشگاه اسناد بلدیه در عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع، نخستین شهردار رشت گفت: با وجود دستگاه‌های فرهنگی متعدد، آنچه مشهود است، دوسوم فعالیت های فرهنگی توسط شورا و مدیریت شهری در حال اجراست.

 

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت با تاکید بر ضرورت ایجاد خانه موزه مشروطه در رشت عنوان کرد: اکنون در همه ایران مشروطه و اعاده مجلس و فتح تهران بنام تبریز نوشته می‌شود و علت این است که ما نتوانسته‌ایم پیشینه تاریخی خود را به درستی معرفی کنیم.

 

رمضانی عنوان کرد: شورای شهر، شورای همه مردم است و نه شورای شهرداری. بنابراین وظیفه شوراست تا از بسترهای فرهنگی به نفع همه مردم استفاده کند.

 

این عضو شورای شهر رشت یکی از دلایل کم کاری‌های فرهنگی و عدم انجام کارهای زیرساختی را ناهماهنگی‌های بین دستگاهی عنوان کرد و گفت: تلاش ما در شورای شهر راه اندازی خانه موزه مشروطه  خواهد بود.

 

در حاشیه این بازدید «حسن اکبری» که پیش از این نیز سه نمایشگاه اسناد تاریخی در عمارت میرزا خلیل رفیع برپا کرده بود، گفت: بنده به عنوان مجموعه دار خصوصی تاکنون با هزینه شخصی اسناد تاریخی را جمع آوری کردم و هیچ نهاد دولتی در این مسیر به‌من کمک نکرده است. با این حال برخی از اسناد خود را هم به نهادهای دولتی اهدا کرده ام.

 

اکبری تصریح کرد: پس از چهار سال از مصوبه شورای شهر، از موزه مشروطه تنها یک تابلو نصب شده است. بنده آمادگی دارم درصورت خرید بخشی از اسناد مشروطه توسط شهرداری، بخشی را نیز به موزه مشروطه اهدا کنم.

 

کد خبر 1173934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha