تربیت دانشجویان در دامن اساتید برجسته ارتش پاسخگویی به تهدیدات روز را موفق می کند

امیر شیخ با بیان اینکه در حوزه دفاعی برای جا نماندن در این حوزه توجه به علوم ناپدید و قدرت آفرین رکن اصلی حرکت ارتش در تربیت و آموزش است، گفت: دانشجویان در ارتش در دامن مربی و اساتید برجسته ارتش ساخته می شوند تا ارتش پاسخگوی تهدیدات روز باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر شیخ در مراسم تجلیل از استادان و معلمان نمونه ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک این روز به اساتید ارتش گفت: در راستای شاخص های فرماندهان و اساتید که در سال 98 ابلاغ شد، راهکارهایی برای انتخاب و معیار فرماندهان و اساتید از کف یگان گروهان و مراکز آموزشی اساتید انتخاب شد و بر همین اساس 282 نفر امروز مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

معاون تربیت و آموزش ارتش اظهار کرد: افراد حاضر در این جلسه اساتیدی هستند که امروز در سطح تهران مورد تقدیر قرار می گیرند و باقی مانده افراد در مراکز و یگان های مورد نظر در سراسر کشور مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی در مورد نقش و جایگاه معلم و اهمیت آن در ارتش اظهار کرد: اولین دغدغه معلم این است که چه چیزی را به دانشجو بگویم تا برای افراد بماند و بتواند از عهده مسئولیت خود به بهترین شکل ممکن برآید. دانشجو در دامن مربی در ارتش ساخته می شود و در این جایگاه است که ارتش پاسخگو به تمام تهدیدات فرارو است.

 

وی گفت: در حوزه آموزش باید چشم انداز آینده آموزشی در ارتش مد نظر قرار گیرد و راهبردها برای تعلیم و تربیت و آموزش مبنای حرکت در سازمان ارتش است.

 

وی در مورد راهبردهای آموزشی در ارتش گفت: این راهبردها در حوزه علم و فناوری بر اساس نقش آجا دیده شده و به روز رسانی می شود. همچنین تقویت ارتباط آموزشی با مراکز تحقیقات ارتش، توسعه تحصیلات تکمیلی متناسب با تهدیدات از جمله راهبردهای آموزشی در ارتش است.

 

وی گفت: صحنه جنگ اوکراین و روسیه درس بزرگی است برای عناصر آینده در ارتش و آورده و آموزش های زیادی را برای آنها به ارمغان دارد. ترویج مدیریت جهادی، نظارت و ارزشیابی از طریق سامانه های یکپارچه، شایسته سالاری در آموزش، پیاده سازی آموزش های به روز در مراکز آموزشی از جمله راهبردهای آموزشی است.

 

وی تاکید کرد: وظیفه ما در ارتش ابتدا تربیت است و سپس آموزش. بر این اساس استانداردسازی برای احیای توانمندسازی و افزایش سطح قدرت از جمله اصولی است که در آموزش ها دیده شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید اصول، آیین نامه ها و استانداردها در ارتش زنده باشد و ارتش نمی تواند بر اساس نظر فرد و سلیقه افراد اداره شود. بر همین اساس احیای استانداردها و آیین نامه ها از مهمترین دغدغه هاست.

 

وی گفت: برای جا نماندن در حوزه دفاع توجه به علوم نوپدید و قدرت آفرین رکن اصلی حرکت ارتش است. این علوم در حوزه کوانتوم، علوم شناختی در سطح دانشگاهی به عنوان مبانی آموزشی دیده شده است.

 

امیر شیخ اظهار کرد: امروز در تمام مراکز آموزشی، ارتش یک استاد قدرتمند در حال آموزش است و تمرکز بر نظام پیاده سازی تربیتی از دیگر راهبردهای آموزشی در ارتش محسوب می شود.

 

وی یادآور شد: اشتباه یک پزشک زیر خاک دفن می شود. اشتباه یک مهندس روی خاک دیده می شود اما اشتباه یک معلم در تربیت و آموزش روی خاک فساد ایجاد می کند؛ بر همین اساس جایگاه معلم و استاد در تربیت آموزش بسیار موثر و بی بدیل است.

 

 

کد خبر 1173626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha