تشرف بیش‌ از هزار زائر خراسان جنوبی به حج تمتع

نوفرستی گفت: امسال هزار و ۱۶ زائر خراسان جنوبی در قالب هشت کاروان به سفر زیارتی حج تمتع مشُّرف می‌شوند.

« ابوالفضل نوفرستی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به شروع ثبت‌نام زائران و مهلت آن تا روز پنجشنبه (۲۲ اردیبهشت) گفت: امسال 8 کاروان با ظرفیت هزار و 16 زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان این‌که امسال از تعداد 8 کاروان 2 کاروان را اهل سنت و 6 کاروان را شیعیان به خود اختصاص داده اند، افزود: افراد واجد شرایط پس از ثبت‌ نام برای شرکت در دوره‌های آموزشی و اعزام، سامان‌دهی می‌شوند.

 

وی تزریق حداقل 2 دوز واکسن و دارا بودن شرط سنی زیر 65 سال را از شرایط امسال برای اعزام زائران به سرزمین وحی عنوان کرد و گفت: به زائرانی که تا زمان تشرف نوبت تزریق دوز سوم آن‌ها برسد توسط وزارت بهداشت واکسن سینوفارم یا آسترازنکا که مورد تأیید کشور میزبان است تزریق خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که همه زائران باید 72 ساعت قبل از اعزام تست PCR (پی‌سی آر) را انجام دهند، یادآور شد: امسال با توجه به بیماری کرونا کشور میزبان (عربستان) به صورت استثنا برای حفظ ایمنی و سلامت زائران شرایط سنی زیر ۶۵ سال را قرار داده ‌است.

 

مدیرکل حج و زیارت استان خاطرنشان کرد: افرادی که سال‌های گذشته (دهه ۸۰ یا قبل تر از آن) ثبت‌نام اولیه را انجام داده و در سال ۹۹ نیز پس از پرداخت هزینه سفر، موفق به ثبت نام در کاروان‌های زیارتی شده اند در اولویت تشرف قرار داشته و آمادگی کامل برای اعزام به سرزمین وحی را دارند.

 

نوفرستی با بیان این‌که پروازها از اواخر خرداد ماه شروع می‌شود، تاکید کرد: پرواز حج تمتع با توجه به پیگیری‌های مسئولان حج و زیارت، مسئولان استانی و... از داخل استان انجام خواهد شد.

 

به گفته‌ی وی، زائران مراحل پزشکی و آزمایشات را انجام داده و تا پایان خرداد ماه و آغاز اعزام، به‌صورت فشرده در دوره‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

 

وی در خصوص اعزام زائران به عتبات عالیات گفت: در حال حاضر به علت بیماری کرونا، مرزهای زمینی بسته است و متقاضیان برای اعزام هوایی به عتبات عالیات می توانند در دفاتر زیارتی استان ثبت نام کنند.

 

به گفته این مقام مسئول، جلسات زیادی با مسئولان استان و دستگاه های زیربط گرفته شده و امید است با تکمیل ظرفیت زائران، پرواز به عتبات عالیات هم از استان انجام شود.

 

کد خبر 1174075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha