امکان برداشت یارانه به محض شروع طرح عادلانه سازی/جمع‌آوری ۶ هزار و ۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز

آغاز نصب کد دوبعدی در مغازه‌ها برای گزارش مستقیم تخلفات صنفی، واریز یارانه جدید ۲ ماه در دو نوبت، جمع‌آوری ۶ هزار و ۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز، مکان برداشت یارانه به محض شروع طرح عادلانه سازی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

آغاز نصب کد دوبعدی در مغازه‌ها برای گزارش مستقیم تخلفات صنفی

اطمی‌امین در حاشیه نشست تنظیم بازار با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص نظارت بر بازار، گفت: از هفته آینده علاوه بر بازرسی‌هایی که بازرسان ما انجام می‌دهند و امکانی که برای ارائه گزارش‌های مردمی در تماس با سامانه ۱۲۴ فراهم‌شده، این کار تازه نیز در دستور کار قرارگرفته، و به‌تدریج فراگیر خواهد شد.

وزیر صمت افزود: همچنین یک برنامه تلفن همراه نیز هفته آینده آماده خواهد شد تا مردم بتوانند تخلفات انجام شده را به‌صورت مستقیم گزارش دهند.

فاطمی‌امین با اشاره به مانور نظارتی این وزارتخانه در روز یکشنبه، توضیح‌داد: کاری را در روز یکشنبه انجام دادیم و با انجام یک مانور نظارت ویژه در سراسر کشور در یک روز بیش از ۸۶ هزار مورد بازرسی انجام شد.

 

واریز یارانه جدید ۲ ماه در دو نوبت به حساب بیش از ۲۳ میلیون سرپرست خانوار

محمدبیگی گفت: واریز مبالغ یارانه بلافاصله پس از پایان صحبتهای شب گذشته رییس جمهور از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه آغاز شد.

وی افزود: در این مرحله و طی دو نوبت مبالغ مربوط به اردیبهشت و خرداد ماه به حساب ۲۳ میلیون و ۶۸۰ هزار سرپرست خانوار واریز شد. به عبارت دیگر از شب گذشته ۴۷ میلیون و ۳۶۰ هزار فقره پرداخت یارانه برای دو ماه اردیبهشت و خرداد انجام شده است.

مدیر اداره نظام های پرداخت ادامه داد: مجموع مبلغ واریزی برای دو نوبت بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

محمدبیگی با بیان اینکه دولت برای اطمینان بخشی به مردم تصمیم به پرداخت مبالغ مدنظر پیش از آغاز اجرای طرح اصلاح یارانه ها گرفت، تاکید کرد: این مبالغ تا زمان اعلام رسمی دولت برای آغاز طرح اصلاح یارانه ها در حساب سرپرستان خانوار مسدود می ماند و همزمان با آغاز طرح قابل برداشت خواهد بود.  

 

جمع‌آوری ۶ هزار و ۹۱۴ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در کشور

شرکت توانیر اعلام کرد  از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۶۹۱۴ مرکز غیرمجاز با حداقل قدرت برآوردی ۶۴۵ مگاوات شناسایی شده که اجرای هفت روش شناسایی و برخورد با این مراکز غیرمجاز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

انجام مانور‌های شناسایی و جمع آوری مراکز رمز ارز‌های غیرمجاز، انجام بازرسی‌های محلی و موردی، ایجاد امکان دریافت گزارش مردمی از طریق اپلیکیشن برق من، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی ناجا و هماهنگی با دادستانی کل کشور اهم اقدامات انجام شده برای جمع آوری مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز‌ها است.

 میزان برق مصرف شده توسط مراکز غیرمجاز رمز ارز حدوداً برابر با مصرف سالیانه تمامی مشترکان در یکی از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی یا چهارمحال بختیاری بوده که بیشترین میزان کشفیات مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس و مرکزی است.

 

هیچ مشکلی در تأمین مرغ، تخم مرغ و روغن در کشور نداریم

سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه در تأمین مرغ، تخم مرغ و روغن در وزارت جهاد کشاورزی هیچ مشکلی نداریم و به اندازه کفایت در حال تولید است همچنین در حوزه لبنیات همه فعالند، گفت:‌ میزبان وزیر صمت و وزیر دادگستری در وزارت جهاد کشاورزی بودیم. همچنین جلسه مشترکی با همه رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی، صمت و سازمان تعزیرات در کل کشور داشتیم.

 


وی با بیان اینکه یکی از مباحثی که در این جلسه اتفاق افتاد این بود که در حوزه تأمین اتحادیه‌ها و تشکل‌هایی که در حوزه کالا‌های اساسی فعال هستند، ادامه داد: با نشست‌هایی که با رؤسای بانک‌های کشاورزی استان‌ها از نظر تأمین مالی سرمایه در گردش داشتیم موانع با بانک مرکزی حل شد و دامدار کارت همه کشاورزان روستایی و عشایری تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید نهاده‌های دامی با تسهیلات ارزان قیمت مورد توافق قرار گرفت و بانک‌های کشاورزی این کار را در استان‌ها و شهرستان‌ها عملیاتی می‌کنند.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در زمینه خرید محصولات مازاد در حوزه مرغ، تخم مرغ و دام، شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی کامل در استان‌ها دارد و مشکلی از این بابت نخواهد بود، افزود: تأمین نهاده‌های دامی به طور کامل توسط وزارت جهاد انجام شد و به هیچ عنوان در تأمین روغن مشکلی نداریم، بعضاً اگر در بعضی از قفسه فروشگاه‌ها خالی از روغن است به خرید مازاد برخی هموطنان بر می‌گردد و موجب می‌شود بعضی مواقع این قفسه‌ها پر و خالی شود.

 

امکان برداشت یارانه به محض شروع طرح عادلانه سازی/امکان خرید کالا‌های اساسی با کالابرگ الکترونیک یارانه‌ای

سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه شب گذشته (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره اینکه مبنای دهک بندی‌ها چیست، گفت: بر اساس قانون بایستی دهک‌های درآمدی کشور مشخص و بر اساس آن میزان حمایت دولت روشن شود. دهک‌های پایین جامعه باید حمایت بیشتر و دهک‌های بالا باید حمایت‌های کمتر شوند تا عدالت برقرار شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بحث انرژی هم میزان برخورداری دهک‌ها متفاوت است و بر این اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مسئولیت را طبق قانون دارد که بر اساس پایگاه اطلاعات ایرانیان، اطلاعات کامل از وضعیت درآمدی افراد جامعه را در اختیار سازمان هدفمندسازی قرار دهد و این سازمان بر اساس مصوبات ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، این پرداخت‌ها را انجام دهد و مردم در حساب‌های خود می‌توانند مشاهده کنند، افزود: آن چه که اتفاق افتاد بر اساس تحلیل‌ها و محاسباتی است که انجام شد و ممکن است درصدی خطا هم داشته باشد که با مراجعه افراد و اعلام نقطه نظراتشان توسط سازمان هدفمندسازی و وزارت رفاه رسیدگی می‌شود و اگر احیاناً جا مانده اند اضافه و ما به التفاوت هم پرداخت می‌شود، اگر هم مشمول نیستند برایشان توضیح می‌دهند که مشمول این یارانه نمی‌شوند.

 

میرکاظمی با اشاره به اینکه یارانه دو ماه علی الحساب واریز شد که به جز موضوع دارو و نان است و به محض شروع طرح، این یارانه آزاد می‌شود، ادامه داد: اکنون امکان برداشت نیست، چون هنوز کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی در جامعه توزیع می‌شود تا زیرساخت‌ها فراهم شود. یارانه ماه اول آزاد می‌شود و ماه بعد، نوبت دوم آزاد می‌شود که مردم بتوانند مایحتاج خود را خریداری کنند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که مبلغ واریزی جدا از مبلغ یارانه‌ای است که دریافت می‌کردند یا تجمیع شده است، گفت: تجمیع شد، در قانون «بند ب تبصره ۱۴» مشخص شد که وزارت رفاه بایستی این پالایش را در درگاه انجام دهد و دهک‌های بالا را شناسایی کند و افراد جدیدی که مستحق هستند ثبت نام کند، چون در مقاطع مختلف پرداخت‌هایی صورت می‌گرفت، این موارد تجمیع شد و به صورت یکسان پرداخت می‌شود، البته این ماه پرداخت ۴۵ هزار تومانی را دهم اردیبهشت داشتیم و این ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومان مازاد آن شد و این ماه استثنائاً این اتفاق افتاده است.

 

وی با بیان اینکه در دولت قبل به منظور مقابله با کرونا هر فرد با تقاضای خود وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی دریافت کرد که بانک‌ها ۳۶ قسط این وام را به طور اتوماتیک کم می‌کنند، گفت: از سال ۱۴۰۰ قیمت‌ها افزایش پیدا کرد و در اواخر سال ۱۴۰۰ با اتفاقاتی که در روسیه و اوکراین افتاد، تشدید شد مثلاً جو در سال ۹۹ هر تن ۲۷۰ دلار بود، در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۵۰ دلار رسید، فروردین ۱۴۰۱ هم ۵۶۰ دلار شد که یک رشد قابل توجهی بود. همچنین ذرت ۲۲۰ دلار بود در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۹۹ دلار رسید، امروز ۵۱۶ دلار است، گندم ۲۱۰ دلار بود نیمه ۱۴۰۰ به ۳۷۰ دلار رسید، امروز ۵۶۰ دلار است، روغن خام ۷۴۱ دلار بود، شهریور ۱۴۰۰ به ۱۲۸۰ دلار رسید، امروز ۲۳۰۶ دلار است.

 

 

 

 

کد خبر 1174162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha