خانواده سالم متضمن جامعه سالم است/ دستگاه های مرتبط در راستای فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف تولید محتوا کنند

بهرام نیا با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی و متولیان امور فرهنگی در راستای فرهنگسازی مقوله حجاب و عفاف تولید محتوای فاخر داشته باشند، گفت: هر قدر خانواده در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر تلاش کنند به طور قطع موفق تر خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۲۱ اردیبهشت) در نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: لازمه داشتن جامعه سالم گرایش به معنویت و توجه ویژه به عفاف و حجاب است.

 

«حسن بهرام نیا» با اشاره به اینکه همه دستگاه های اجرایی و متولیان امور فرهنگی در راستای فرهنگسازی مقوله حجاب و عفاف تولید محتوای فاخر داشته باشند، تصریح کرد: در راستای فرهنگسازی موضوع حجاب و عفاف هر دو راهبرد ایجابی و سلبی مکمل هستند.

 

استاندار ایلام در ادامه ایران اسلامی را ام القرای جهان اسلام خواند و گفت: امروز ایران اسلامی به عنوان الگوی فرهنگی سایر کشورهای اسلامی در منطقه نقش خود را به خوبی ایفا می کند.

 

وی شاکله و ساختار هر جامعه را خانواده های آن جامعه عنوان کرد و یادآور شد: هر قدر خانواده در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر تلاش کنند به طور قطع موفق تر خواهیم بود.

 

 بهرام نیا با بیان اینکه عفاف، پوشش درونی و حجاب پوشش بیرونی است، ابراز کرد: خانواده نقش تعیین کننده ای در این راستا دارد و اسلام به این موضوع بسیار تاکید کرده است.

وی تصریح کرد: تاثیر درونی حجاب و عفاف تعالی هر شخص و اثر بیرونی آن در اجتماع است و مبنای جامعه اسلامی تربیت و معنویت است و لازمه داشتن یک جامعه اسلامی توجه به اصول و احکام اسلامی که نشات گرفته از آیات الهی است.

 

استاندار ایلام در ادامه خواستار تولید محتوا متنوع برنامه های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شد و گفت: صدا و سیما در این راستا نقش پایه ای و تعیین کننده دارند.

 

وی با بیان اینکه پوشش گوهر وجودی هر بانو است و پوشش هر زن باید حفظ شود، افزود: همه ما وظیفه داریم که بعنوان مجریان حاکمیت اسلامی در این راستا اهتمام جدی داشته باشیم.

 

استاندار ایلام گفت: تربیون داران نقش تعیین کننده ای در ترویج حجاب و عفاف  دارند و در این راستا بایست از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد.

 

 بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود با با تاکید بر ترویج نماز گفت: نماز  بازدارنده انسان از گناه است و باید در  ادارات به نماز اول وقت و زیبا نمودن مکان اقامه نماز بیش از پیش توجه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا دستگاه های فرهنگی می توانند با ارائه برنامه های متنوع، موجه و جذاب با مشارکت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اقدام کنند.

کد خبر 1174302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha