گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۱ شهيد جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي

مسئول حوزه‌ نمايندگي ولي فقيه در جهادکشاورزي آذربايجان شرقي با بیان این‌که این نهاد برخاسته از بطن انقلاب است، گفت: سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي ۱۲۱ شهيد ، ۴۹۲ جانباز و ۵۷ آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «مجيد نجفي» در يادواره شهداي سنگرسازان بي سنگر که براي گراميداشت ياد و خاطره سرداران و شهداي تيپ مهندسي 57 فجر جهاد سازندگي آذربايجان شرقي برگزار شد، اظهار داشت: جهادسازندگي يکي از نهادهاي برخاسته از بطن انقلاب است که در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خميني(ره) شکل گرفت.

مسئول حوزه‌ نمايندگي ولي فقيه در جهادکشاورزي آذربايجان شرقي ادامه داد: ماموريت اصلي جهاد سازندگي محروميت زدايي روستاها بود که جوانان انقلابي به نداي امام لبيک گفته و کارهاي بزرگي را انجام دادند؛ اما در دوران هشت سال دفاع مقدس ماموريت جهاد غير از ماموريت اصلي، کمک‌رساني در جبهه‌هاي حق عليه باطل نيز بود و جهادسازندگي در دفاع مقدس نيز دوشادوش رزمندگان اسلام کارهاي بزرگي انجام داد.

وي افزود: تشکيل ستاد پشتيباني جنگ جهت ارسال کمک‌هاي مردمي به جبهه، انجام تحقيقات و کارهاي مهندسي و امور فني از جمله پل‌سازي، جاده‌سازي و...، نهضت سنگرسازي که منجر به اخذ مدال افتخار «سنگرسازان بي‌سنگر از سوي امام خميني(ره)» شد و همچنين انجام ساير خدمات بهداشتي، درماني و ... از جمله اقدامات مهم و ماندگار جهادسازندگي در دوران جنگ تحميلي بود.

مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي يادآور شد: نتيجه‌ي اقدامات و کارهاي ماندگار جهادگران استان در جنگ تحميلي، تقديم ۱۲۱ شهيد به انقلاب، ۴۹۲ جانباز و ۵۷ آزاده بود.

 

کد خبر 1174529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha