ارتفای کیفی مدارس قرآن در دستور آموزش و پرورش است

باقرزاده گفت: امسال برنامه داریم مدارس و آموزش‌های قرآن را به صورت کیفی ارتقا دهیم و با در نظر گرفتن نیروی انسانی توانمند و امکانات مناسب در این مدارس یک ظرفیت ۲ میلیون نفری دانش‌آموزی حافظ قرآن را در ۱۰ سطح پرورش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «اصغر باقرزاده» امروز (پنجشنبه 22 اردیبهشت) در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش برای برگزاری دوره‌ها و مسابقات مختلف از جمله قرآنی، ایجاد موقعیت‌های تربیتی است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: به این منظور هر فرد بسته به علاقه و استعداد خود و حسی که نسبت به مسائل مختلف دارد، در آن موقعیت قرار می‌گیرد و آن کار و مسابقه بهانه‌ای می‌شود که استعدادهای درونی خود را شکوفا و انس و الفتی با معارف و مفاهیم قرآنی پیدا ‌کند.

 

وی با بیان اینکه در خلال آن با دیگران هم به رقابت می‌پردازد تا هم جنبه درونی کار تقویت شود و هم تبلیغی و بیرونی که بچه‌های دیگر به این سمت تشویق شوند اضافه کرد: بهترین برنامه‌ها انس با قرآن و مسابقات قرآنی است که علاوه بر بحث تربیتی، جزء وظایف اصلی هر فرد مسلمان است.

 

باقرزاده تصریح کرد: از مسئولان مختلف و داوران بخش‌های مختلف خواستیم که برای بهتر شدن برنامه و مسابقات قرآن و تقویت آن، تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را درگیر مسابقات کنند و پس از آن نیز شرکت‌کنندگان در مراحل مختلف رها نشوند و پشتیبانی مستمری از آنها صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه هدف این است که در سطوح پایین‌تر جامعه افراد بیشتری را جذب کنیم ادامه داد: از پیشنهادات ما این است که در سطوح پایین‌تر، خانواده‌ها را نیز درگیر کنیم و با در نظر گرفتن امتیازات بیشتر دانش‌آموزان تلاش کنند، خانواده‌های آنها نیز در مسابقات شرکت داشته باشند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هدف این است که این مسابقات به یک جشنواره قرآنی تبدیل شود که شور و نشاط داشته باشد و تلاش داریم با کمک همکاران سطح اولیه آن را گسترش دهیم.

 

وی با اشاره به توسعه مدارس قرآنی عنوان کرد: برای توسعه مدارس قرآنی قطعا برنامه کمی نداریم سال‌های گذشته اقداماتی در این راستا انجام شد اما به دلیل ضعف در نیروی انسانی و اعتبارات نتوانستیم آن را به درستی اجرا کنیم.

 

باقرزاده ابراز کرد: امسال برنامه داریم مدارس و آموزش‌های قرآن را به صورت کیفی ارتقا دهیم و با در نظر گرفتن نیروی انسانی توانمند و امکانات مناسب در این مدارس یک ظرفیت ۲ میلیون نفری دانش‌آموزی حافظ قرآن را در 10 سطح پرورش دهیم.

 

وی یاد آور شد: در حال حاضر این تعداد در حد توان آموزش و پرورش است و طرحی هم داریم که اگر نهادهای دیگر مثل نهادهای قرآنی و فرهنگی کمک کنند آموزش تعداد 2 میلیون دانش‌آموز را به پنج میلیون نفر افزایش دهیم.

 

کد خبر 1174628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha