معیشت مردم خط قرمز است/دولت و مسئولان وظیفه دارند سبد غذایی مناسب و در توان مردم را تامین کنند

امام جمعه قم با بیان اینکه دولت و مسئولان وظیفه دارند سبد غذایی مناسب و در توان مردم را تامین کنند گفت: استفاده از نظرات متخصصان دانشگاهی ومراکز علمی باید همواره مورد توجه مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با بیان اینکه دومین اصل در مقام تربیت کودک و نوجوان پس از مهرورزی، گرامیداشت و برخورد با کرامت است، گفت: برخورد کریمانه با آحاد مسلمانان یک اصل و قانون الهی برای تقویت پایه‌های انسجام اجتماعی است.

 

امام جمعه قم ادامه داد: معیارهای فاصله بین دولت و ملت، فاصله نخبگان و علما و فاصله اغنیا با نیازمندان است درحالی‌که دین مبین اسلام شکاف‌ها و گسست‌های اجتماعی را زیر پا می‌گذارد.

 

وی با بیان اینکه قانون اصلی در رشد و پرورش دیگران، تکریم و احترام و محبت است افزود: اسلام خانواده‌ای را می‌پسندد که منسجم، دارای روابط خوب و صمیمی باشد و رابطه نیکو و کریمانه میان فرزندان و والدین همواره مورد تاکید آیات و روایات معصومین (ع) بوده است.

 

امام جمعه قم  در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به اصلاحات اقتصادی کشور، گفت: شرایط دشوار اقتصاد جهانی و بی عدالتی در توزیع یارانه‌ها دو عامل مهم بر ضرورت این جراحی اقتصادی است. معیشت مردم خط قرمز است مسئولان وظیفه دارند قدرت خرید مردم به ویژه در کالا‌های اساسی را حفظ کنند.

 

وی نظارت بر بازار و بهره مندی از نظرات کارشناسان در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: آسیب شناسی پیوسته با نظر نقادانه اساتید مراکز علمی کشور یاری گر دولت بر اجرای بهینه طرح است.

 

آیت الله اعرافی افزود: آسیب‌شناسی پیوسته و سنجش درست و مستمر این طرح اقتصادی باید توسط دولتمردان و دست‌اندرکاران صورت بگیرد.

 

وی با تاکید بر تسهیل در حل مشکل مردمی که اسم آنها از لیست یارانه‌ها حذف شده است، افزود: باید در انجام این فرایند تسریع شود. همچنین نظارت مسئولان و مردم بر بازار، کارخانه‌ها و قاچاق ضرورتی بسیار حیاتی است که باید با قاطعیت تمام اعمال شود.

 

اعرافی افزود: صنعت، معدن و کشاورزی ما باید جان بگیرد. زیرساخت‌های تولید تقویت شود و توجهی ویژه به صنایع دانش‌بنیان شود؛ کلید حل آینده مشکلات این است که صنعت و معدن و کشاورزی ما ارتقاء پیدا کند.

 

وی افزود: وقتی که مسئولان دستگاه اداری به فساد مبتلا شوند، اعتماد مردم جلب نمی‌شود. قوه قضائیه نیز باید در جایی که مسئولان خطایی می‌کنند با جدیت برخورد کند.

 

اعرافی درباره مسئله جمعیت گفت: کاهش جمعیت کشور ما بحرانی و بسیار خطرناک است؛ قانون تعالی خانواده و جمعیت که سال گذشته تصویب شد، بسیار مهم است و دارای محورهایی است که نیاز به عزم جدی دارد.

کد خبر 1174884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha