همت عالی بانوان کانون در رسیدگی به محرومان با توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی

به همت بانوان تلاشگر و فعال کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه (س) مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان چاراویماق،در پنجمین مرحله از کمک های مومنانه،۵۰۰ بسته معیشتی در بین خانوارهای محروم و آسیب پذیر منطقه توزیع شد.

«مهری شریعتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از همت عالی بانوان کانون حضرت معصومه (س) مسجد صاحب الزمان (عج) در امر خداپسندانه و کمک مومنانه  آنها در مرحله پنجم با تهیه و اهدای ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه ارزاق به خانواده های محروم و آسیب پذیر در خبر داد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه مسجد صاحب الزمان شهرستان چاراویماق تبریز گفت: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرارگرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد. مؤمنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند

شریعتی با اشاره به اینکه بر اساس احادیث و روایات احسان، نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و رفع نیاز آنها از برترین حسنات بیان شده،افزود: برهمین اساس بانوان کانون و مسجد با همت عالی خود توانستند ۵۰۰ بسته معیشتی با ارزاق ویژه،تهیه و در اختیار خانواده های محروم و آسیب پذیر منطقه قرار دهند.

وی اقلام بسته های اهدایی را شامل برنج،مرغ، روغن، رب،چای، قند و... به ارزش هر بسته ۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در مرحله پنجم از توزیع کمک های مومنانه کانون و مسجد،مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل جمع آوری کمک های خیرین،نمازگزاران و اهالی محترم منطقه برای تهیه این بسته های ارزاق هزینه شده است.

شریعتی با بیان این مطلب که انجام دادن حسنه و کار نیک به صورت مخفى، معادل هفتاد حسنه است،بیان کرد: تمام مراحل تهیه و توزیع بسته های معیشتی چراغ خاموش و به صورت شبانه توسط اعضای کانون و بچه های مسجد انجام می پذیرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه (س) ضمن تجلیل و قدردانی ویژه از بانوان تلاشگر کانون و مسجد و منطقه که این امور مهم با کمک و همیاری آنها میسر می شود،خاطرنشان کرد: نیکوکاری و حمایت از همنوع به ارزش‌های والایی برمی‌گردد که هر انسانی برای تجلی خصایل ارزشی وجود خود و پاسخ به نیازهای معنوی‌اش به انجام آن مبادرت می‌ورزد. مشارکت اکثریت مردم در امور اجتماعی و خیریه موجب تعالی جامعه و رشد فضایل اخلاقی در افراد آن جامعه خواهد شد.

کد خبر 1175131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha