يادواره شهداي «سنگرسازان بي سنگر» در تبریز برگزار شد

يادواره شهداي سنگرسازان بي سنگر با هدف گراميداشت ياد و خاطره سرداران و شهداي تيپ مهندسي ۵۷ فجر جهاد سازندگي آذربايجان شرقي در مسجد طوبي تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «مجتبي نظري» در يادواره شهداي سنگرسازان بي سنگر که براي گراميداشت ياد و خاطره سرداران و شهداي تيپ مهندسي 57 فجر جهاد سازندگي آذربايجان شرقي در مسجد طوبي تبريز برگزار شد، با تاکيد بر جايگاه والاي شهيد در کلام خداوند اظهار داشت: متاسفانه آنطور که بايد جايگاه شهدا براي نسل هاي جديد انقلاب تبيين نشده و متاسفانه تفاوت اموات و شهدا که به فرموده خداوند متعال زنده هستند و نزد پروردگارشان روزي مي خورند، براي جوانان تفهيم وآگاهسازي نشده است.
این استاد حوزه و داشگاه تبریز افزود: امام خميني (ره) جهادگران سازندگي را سنگرسازان بي سنگر و ممکن کننده ماموريتهاي غير ممکن خطاب کرده بودند که اين اوصاف نمايانگر ارزش بي بديل تلاشهاي شهدا و ايثارگران جهاد سازندگي است.
وي با تبيين اقدامات ارزشمند نيروهاي جهاد سازندگي در سالهاي دفاع مقدس ادامه داد: نمونه بارز مديريت جهادي که در فرمايشات مقام معظم رهبري با آن مواجه مي شويم، همان نحوه مديريت شهدا و ايثارگران عرصه جبهه و جنگ بود که شبانه روز در خدمت کشور و انقلاب و اسلام بودند.
حجت الاسلام نظري ضمن توصيه به مطالعه وصيتنامه شهدا گفت: سردار سليماني توصيه مي کند تا فرزندانمان را با تصاوير، خاطرات و وصيتنامه هاي شهدا آشنا کنيم و خانواده شهدا را به چشم ادب و احترام نگاه کنيم.
اين پژوهشگر حوزه علوم ديني و اجتماعي با قابل تامل دانستن اوضاع فرهنگي و اجتماعي کشور خاطرنشان کرد: از جانبازان و ايثارگران عرصه هاي جبهه و جنگ مي خواهيم تا زنده هستند فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي و داستان فداکاري هاي خود را براي فرزندان خود و براي نسلهاي جديد بيان کنند.
اين استاد حوزه و دانشگاه با تاکيد بر اهميت برگزاري مراسم گراميداشت ياد و خاطره شهدا افزود: شهدا زنده اند و نيازي به دعا و فاتحه ما ندارند بلکه اين ما هستيم که نيازمند دعا و شفاعت شهدا هستيم و بايد از اين يادواره ها و مراسم ها براي آخرت خود روزي بگيريم.
عضو هيئت مديره کانون سنگرسازان بي سنگر کشور نيز در اين مراسم اظهار داشت: اگر دفاع مقدس را به سه دوره تقسيم کنيم، جهادگران سازندگي در هرسه مرحله نقش قابل تامل و بي بديلي داشته و دوشادوش همرزمان خود در ارتش و سپاه و بسيج براي کشور و اسلام جانفشاني مي کردند.
عباس دارائي نژاد عمده کار انجام شده در دوران جنگ تحميلي را کارهاي مهندسي عنوان کرد و افزود: 80 درصد کار جبهه ها کار مهندسي و فني بود که قبل، حين و بعد از عمليات ها انجام مي شد و اين يعني نقش نيروهاي جهاد سازندگي کمتر از نيروهاي عملياتي جنگ نيست اما متاسفانه آنطور که بايد به آن پرداخته نشده است.
اين يادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به معجزات مهندسي در سخنان شهيد صياد شيرازي ادامه داد: در عمليات خيبر، پل 14 کيلومتري که توسط شهيد پورشريفي طراحي شده بود، از معجزات فني و مهندسي دوران دفاع مقدس بود و نقش بسيار مهمي در موفقيت نيروهاي عملياتي داشته و نمود بارز مديريت جهادي است که مقام معظم رهبري طي سالهاي اخير روي آن تاکيد دارند.

 

کد خبر 1174518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha