خراسان رضوی خاستگاه بسیاری از اتفاقات اصیل و ریشه دار فرهنگی است

طاهریان با بیان اینکه خراسان رضوی خاستگاه بسیاری از اتفاقات اصیل و ریشه دار فرهنگی است، اظهارداشت:در صدر همه ویژگی های استان مضجع منور امام رضا(ع) است که پناهگاه همه دوستداران اهل بیت در تمام دنیا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مرتضی طاهریان» در جلسه شورای اداری ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات مدیر سابق ستاد گفت: در دوران مدیریت ایشان خراسان رضوی قدم‌های خوبی را در راستای اعتلای کانون ها برداشت و این‌ استان با داشتن بیش از ۱۸۰۰ کانون نیاز به دوراندیشی بالایی دارد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های مساجد کشور افزود: در خراسان رضوی دارای تنوع مذهب داریم یعنی کانون‌های اهل سنت هم در این استان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه خراسان رضوی خاستگاه بسیاری از اتفاقات اصیل و ریشه دار فرهنگی است، اظهار داشت: در صدر همه ویژگی‌های استان مضجع منور امام رضا(ع) است که پناهگاه همه دوستداران اهل بیت(ع) در تمام دنیا است.

 

طاهریان با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است که حضرت رضا(ع) در همه شرایط پناهگاه است، بیان کرد: هر اتفاقی در حوزه فرهنگ رقم بخورد باید مورد توجه امام رضا(ع) باشد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانوت های مساجد خراسان رضوی گفت: وجود مضجع امام رضا(ع) اهمیت کار در خراسان رضوی را مضاعف می کند، همچنین ستاد استان از شئون ستاد کل کشور است چون اتفاقاتی که در استان رقم می خورد در کل کشور اثرگذار است.

 

وی خطاب به مدیر جدید ستاد استان با بیان اینکه شما در این سالها اقتضائات مسجد را به خوبی می شناسید چون در سنگر مسجد خدمت کردید، گفت: توسعه کمی کانون ها در دوره آقای عبداللهی اتفاق افتاد و در زمان آقای تکلو هم اتفاقات بسیار مهم دیگری رقم خورد.

 

طاهریان با اشاره به اینکه در دوره کرونا بیش از ۸۵ درصد کانون ها مورد بازدید قرار گرفته است، ادامه داد: علاوه بر مشکلاتی که وجود دارد ما میراث دار اتفاقات خوبی هستیم که در کانون های مساجد خراسان رضوی رقم خورده است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های مساجد کشور یادآور شد: قائل به تغییر و تحولات هستیم و در جایی که نیاز باشد در سنگر مسجد خدمت خواهیم کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه ستاد کشور خودش را موظف می داند که به خراسان رضوی توجه ویژه ای داشته باشد، بیان کرد: خراسان رضوی به اقتضای ۱۸۰۰ کانون سنجیده و پایتخت فهما قرار گرفت.

 

طاهریان در پایان  اظهار داشت: هیئت داوران که متشکل از افراد بسیار تاثیرگذار بودند، خراسان رضوی را بعد از بررسی شاخص ها به عنوان پایتخت فهما انتخاب کردند و امید داریم بیش از گذشته منشاء ثمرات خیر باشد

کد خبر 1175161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha