افزایش ۱۳۹۶۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۹۶۱ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، به یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۸۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 24 اردیبهشت) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 12035 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 576 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۹۶۱ واحدی معادل ۰.۸۹ درصد، به یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۸۱ واحدی به ۲۱ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۲۴ واحدی، به رقم ۳۸۷ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۶۲۳۸ واحدی، عدد ۴۴۴ هزار و ۶۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۸۶۶ واحدی به رقم ۲۷۵ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۳۴۵۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۲۸۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۷۹۳۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون  واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شبندر، فولاد، شپناف شبریز، ومعادن و اخابر به ترتیب با 1013، 957، 716، 701، 675، 663 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خساپا – سايپا، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، بركت - گروه دارويي بركت و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی تاپیکو، وغدیر، شبندر، پارسان و شبریز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، خبهمن و فملی تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ(سیمرغ ) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غپینو، دتماد، دامین و فنوال بود. همچنین نماد معاملاتی ما(بیمه ما) با ۵.۲۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خبهمن، ورنا، وساپا و خگستر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۰۳ هزار و ۵۶۴ نوبت معامله و به ارزش ۷۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

کد خبر 1175250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha