کاهش تعاملات خانوادگی بر تربیت فرزندان اثر می گذارد/تاثیرات هیجان های منفی در جامعه

جابری فرد با اشاره به تغییرات در زندگی مردم جامعه گفت: کاهش تعاملات خانوادگی بر تربیت فرزندان اثر گذاشته که افزایش ناامیدی و ناهنجاری های اجتماعی از جمله آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان‏، سید «امیر فرید جابری فرد« شامگاه روز شنبه(24 اردیبهشت ماه) در نشست با مشترک اعضاکانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران و کانون نسل جوان فردا اظهارداشت: تعاملات خانوادگی و گفت و شنود در این محیط بر افزایش همکاری و تاثیرات مثبت تربیتی موثر بوده که در سال های گذشته این مقوله کاهش یافته است.

مسئول واحد بهداشت روان مرکز بهداشت شهرستان اصفهان افزود: کاهش تعاملات خانوادگی بر تربیت فرزندان اثر گذاشته که افزایش ناامیدی و ناهنجاری های اجتماعی از جمله آن بوده و جامعه از آن نیز متاثر خواهد شد.

وی ادامه داد: رفتارهای پدر و مادر با همدیگر و انس و محبت آنان الگویی در رفتارهای فرزندان و همکاری آنان در خانه خواهد شد واز آسیب های فرار از خانه جلوگیری می کند.

 

جابری فرد با بیان اینکه هیجان های مثبت در جامعه کم شده‏ خاطرنشان کرد: این هیجانات و شادی ها در خانواده کاهش و در سطح جامعه و شهرها نیز روند کاهشی داشته که تاثیر جامعه بر خانه و برعکس وجود دارد.

 

تاثیرات هیجان های منفی در جامعه

 

وی با اشاره به پیامدهای نابسمانی های روانی و کاهش شادی در بین خانواده ها و جامعه تصریح کرد: جامعه از این چالش رنج می برد.

استاد روانشناس بر واقعیت نگری در رفتارهای فردی و اجتماعی تاکید کرد و اذعان داشت: برخی چهره دیگری از خود ساخته و واقعیت های زندگی را تغییر داده اند و اینگونه دچار آسیب می شوند.

وی از خانواده ها خواست از ذهن خوانی غلط خودداری کنند که این آسیب های زیادی دارد و منجر به تنش و اختلاف خواهد شد.

کد خبر 1175381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha