حذف برخی خانواده ها از دریافت یارانه قابل قبول نیست

نماینده مردم شهریار در مجلس با انتقاد از حذف برخی خانوارها از دریافت یارانه،گفت: باید اقناع سازی رسانه ای پیش از اقدامات جراحی اقتصادی انجام می شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حسین حق وردی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (25اردیبهشت)مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تشکر از اقدامات انقلابی دولت درخصوص جراحی اقتصادی و مبارزه با واسطه ها، دلالان و مافیای متعدد در کشور گفت: باید دقت شود که هزینه های این اقدامات، صبر و حوصله مردم را لبریز نکند و با نظارت دقیق و موثر از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری و قبل از هر اقدامی، اقناع سازی رسانه ای انجام شود. همچنین به اعتراضات بحق مردم در مورد دهک بندی ها و تخصیص یارانه ها توجه جدی شود و حذف برخی خانواده ها از دریافت یارانه قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سخت گیری شعب مختلف بانک ها از پرداخت وام ازدواج و سایر وام های خرد یأس و ناامیدی مردم و جوانان را در پی داشته، این درحالی است که مسئولان عالی رتبه به صورت مداوم در تلویزیون از عدم سخت گیری بانک ها به ویژه در بحث ضمانت های بانکی صحبت می کنند و این موجب ایجاد دوگانگی در کشور می شود؛ یا مسئولان از شرایط شعب خبر ندارند و تصمیماتی می گیرند که در میدان عمل قابلیت اجرایی ندارد، یا شعبات به تصمیمات اتخاذ شده توجهی نمی کنند، در هر صورت دوگانگی موجب افزایش مشکلات برای مردم شده است.

همچنین رحمت الله نوروزی ،نماینده علی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت یارانه معیشتی خطاب به رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: یارانه مردم نه تنها اکنون افزایش پیدا نکرده بلکه یارانه کارمندان، بازنشستگان و فرهنگیان نیز حذف شده است. باید در این شرایط 90 درصد مردم یارانه بگیر باشند در حالی که اینگونه نیست و رویه ها باید اصلاح شود.

وی اظهار کرد: افزایش حقوق کارگران بخش دولتی 10 درصد است که دولت باید به آن رسیدگی کند.

کد خبر 1175510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha