هنر را در خدمت به کشور و دین به کارگیریم/اثرگذاری با عمل به وظایف

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: هنر را هنرمندان و اهالی فرهنگ در خدمت به کشور و دین بکارگیرند که مایه برکت و خیر برای آنان و ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان‏، آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد« روز یکشنبه(25 اردیبهشت) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در محل کتابخانه مرکزی نصف جهان اظهارداشت: یکی از دغدغه های مهم امروز جامعه ترویج دین و کمک به نیازهای جامعه است که زبان هنر در این خصوص موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: هنر را هنرمندان و اهالی فرهنگ در خدمت به کشور و دین بکارگیرند که مایه برکت و خیر برای آنان و مردم ایران خواهد بود و در چنین شرایطی مورد پذیرش حضرت حق نیز قرار می گیرد.

 

وی نیت الهی را در موفقیت کارها مهم دانست و تصریح کرد: نیت انسان در کارهایش سبب خیر و برکت می شود و‌آنان که به دنبال رفع نیاز و چالش های جامعه هستند باید نیت خیرخواهان داشته باشند.

 

امام جمعه اصفهان اصفهان با اشاره به اینکه خداوند به انسان نعمت هایی را عطا کرده است، اذعان داشت: شکرگزاری زبانی و عملی برای این نعمت ها لازم است که در تشکر زبانی همان ذکر گویی و بیان محقق می شود.

وی اضافه کرد: بکارگیری این هنر و توانایی در خدمت به دین و مردم سبب آثار زیادی خواهد بود که منجر به شکر عملی نیز خواهد شد.

 

امام جمعه اصفهان یادآورشد: بر اساس روایت از حضرت علی(ع) شکرگزاری نعمت استفاده آن در مسیر الهی است وگرنه ناسپاسی شده است.

وی اضافه کرد: فعالان رسانه، هنرمندان و اهالی فرهنگ این توانایی خود را در مسیر واقعی و الهی بکار بگیرند که مصداق همین روایت باشند.

اثرگذاری با عمل به وظایف

 

آیت الله طباطبایی نژاد به موضوع مدیریت و رهبری بر جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: کسی که می خواهد موضوعی را به دیگران بگوید و یا ارشاد کند باید ابتدا خودش بیاموزد  و عمل کند بعد به دیگران بگوید.

وی ادامه داد:‌ کارکنان و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجام ماموریت ارشادی خود ابتدا انگیزه و ظرفیت را در خود تقویت و عامل باشند سپس به دیگران بگویند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی هم به همین گونه باید خود ابتدا قانون مدار و عامل به دستورات باشند و سپس به زیر مجموعه گفته و عمل کنند.

در این مراسم از تلاش های حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی« تقدیر و «اصغر آذربایجانی« به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

کد خبر 1175668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha