بیشتر مردم لبنان در پی انتخاباتی متفاوت هستند تا پارلمانی مقاومتی تشکیل شود

هانی زاده با بیان اینکه انتخابات دو مرحله اخیر نشان می‌دهد اقبال مردم لبنان به سمت مقاومت اسلامی است، گفت: حضور مردم پای صندوق رأی‌گیری مشهود است و نشان می‌دهد علی‌رغم کارشکنی‌های اخیر، بیشتر مردم لبنان در پی انتخاباتی متفاوت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسن هانی زاده، کارشناس غرب آسیا در مصاحبه با برنامه "رویداد" در خصوص فضای انتخابات در لبنان با بیان اینکه سومین مرحله از بیست و چهارمین انتخابات پارلمانی لبنان برگزار شد و انتخابات دو مرحله اخیر نشان می‌دهد اقبال مردم لبنان به سمت مقاومت اسلامی است، گفت: حضور مردم پای صندوق رأی‌گیری مشهود است و نشان می‌دهد علی‌رغم کارشکنی‌های اخیر، بیشتر مردم لبنان در پی انتخاباتی متفاوت هستند تا پارلمانی مقاومتی تشکیل گردد.

 

هانی زاده سخنرانی‌های اخیر سیدحسن را در گرایش اخیر مردم لبنان بی‌تأثیر ندانست و گفت: سعدالحریری رهبر جریان المستقبل کنار کشیده و این جریان تحت‌فشار داخل و خارج لبنان، انتخابات را تحریم کرده است. نیروهای 14 مارس همچنان فعال هستند و امریکا و عربستان میلیون‌ها دلار هزینه کردند تا انتخابات جاری را به نفع جریان مشخصی هدایت و مهندسی کنند. علی‌رغم هزینه‌ها به نظر می‌رسد عربستان و امریکا در مهندسی انتخابات با شکست روبه‌رو شوند و به همین دلیل مردم بیشتر به سمت جریان 8 مارس تمایل دارند.

 

وی با اشاره به اینکه جریان‌های وابسته به غرب سعی کردند مقاومت را از صحنه میدانی دور کنند ولی نتیجه معکوس بوده است، گفت: طی هفته‌های اخیر دیدارهایی با رهبران جریان‌های سیاسی از سوی سفرای غربی صورت‌گرفته و سفرای عربستان و امریکا سعی دارند انتخابات به‌گونه‌ای هدایت شود تا جریان 8 مارس و محور مقاومت کمترین کرسی را به دست آورند از این رو دخالت سفارت عربستان، فرانسه و امریکا در انتخابات لبنان کاملاً آشکار است.

 

کارشناس غرب آسیا با اشاره به بحران اقتصادی در لبنان و سقوط ارزش لیر این کشور گفت: افزایش نرخ بیکاری و تورم و موج مهاجرت به خارج در لبنان مشهود است و دولت آینده در حوزه اقتصادی بیشترین کار را خواهد کرد. حفاری اسرائیل در دریای مدیترانه و در حوزه دریایی لبنان چالش امنیتی و نظامی برای دولت این کشور است و نوعی تجاوز دریایی از سوی صهیونیست‌ها به حریم لبنان دیده می‌شود.

کد خبر 1175725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha