روحانیون جغرافیای فیضیه را با عنوان مقاومت اسلامی وسعت بخشیدند

آیت الله عابدینی گفت: شما (روحانیون) جغرافیای فیضیه را وسعت بخشیدید و کاری کردید امروز یمن، لبنان و فلسطین فیضیه است و هر روز جغرافیای فیضیه با عنوان امیدبخش مقاومت اسلامی تحت زعامت امیر مقاومت مقام معظم رهبری وسعت بیشتری می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و یادواره شهدای روحانی استان که امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس از نمونه های سخنرانی در جبهه های جنگ این بود که ثابت قدم باشید و بسیار به یاد خدا باشید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: از سوژه های دیگر سخنرانی در دوران دفاع مقدس و در جبهه ها که بر گرفته از آیات قرآن کریم بود، این بود که اهل استقامت، مقاومت و صبر باشید، اگر سختی پیش آمد و گرفتاری کشیدید در تعقیب دشمن لحظه ای سستی نکنید و اگر به شما آسیبی می رسد، مطمئن باشید دشمن آسیب های جدی از سیلی ها و پیروزی های شما می بیند.

 

وی عنوان کرد: در دیگر سخنرانی های برگرفته از نهج البلاغه که به رزمندگان می گفتید ویژگی های متقین در کسوت رزمنده بود که خداوند با همه عظمت در جهان اهل تقوا درخشیده و طلوع کرده و غیرخدا در چشم او ناچیز و کوچک است.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: امروز هم در عرصه جهاد تبیین باید آبرو را برای دین گذاشت تا دین خود را در برابر شهدا و آزادگان ادا کرد.

 

وی توضیح داد: روحانیون این ویژگی را داشتند و به نسبت جمعیت، بیشترین تعداد رزمنده های حاضر در جبهه بودند و بیشترین تعداد شهیدان هم از میان روحانیون بود، این امر پیامش این است روحانیون نایستادند به دیگران بگویند بروید، بلکه رفتند و به دیگران گفتند بیایید و در جبهه اینگونه عمل کردند و خداوند به کارشان برکت داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در عرصه های علوم متنوع حوزوی اگر آماری گرفته شود فرهخیته ترین و موفق ترین پژوهشگران، مجتهدان و مدرسان از میان رزمندگان هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: شما (روحانیون) جغرافیای فیضیه را وسعت بخشیدید و کاری کردید امروز یمن، لبنان و فلسطین فیضیه است و هر روز جغرافیای فیضیه با عنوان امیدبخش مقاومت اسلامی تحت زعامت امیر مقاومت مقام معظم رهبری وسعت بیشتری می یابد و همه اینها بر شما مبارک باشد.

 

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: یکی از اسناد ماندگار در تاریخ انقلاب نامه ای است که امام برای روحانیون، ائمه جمعه و مراجع در اسفند ۶۷ تدوین و منتشر کردند و بعد به نام منشور روحانیت مشهور شد.

 

«محمد مهدی اعلایی» افزود: در این نامه امام فرمودند روحانیت جزو قشری است که بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و تبیین این مهم یکی از اهداف این همایش است.

 

وی یادآور شد: در طول تاریخ انقلاب و در طول تاریخ تشیع و فقاهت، جان برکفی و آزادگی قرین با روحانیت است و ان شاالله این منش تداوم یابد.

 

کد خبر 1175821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha