«مقتل جامع سیدالشهداء» و کتابهای آیت الله مصباح پر فروش شدند/ ضرورت ارتقای کیفیت نمایشگاه کتاب

سجادی با بیان اینکه با حدود ۵۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال شرکت کردیم، گفت: کتابهای بیشتری برای ارائه داشتیم که به خاطر کمبود فضا نتوانستیم آنها را به غرفه بیاوریم.

«سید رضا سجادی» در پاسخ به این سوال که موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با چند عنوان کتاب در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب شرکت کرده است به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: ما امسال با حدود 500 عنوان کتاب که 100 عنوان آن چاپ اولی هستند در نمایشگاه بین المللی کتاب شرکت کردیم.

 

مسئول غرفه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که تاکنون کدام یک از کتاب های این موسسه در نمایشگاه کتاب پرفروش بوده است، اظهار داشت: کتاب های آیت الله مصباح جزو پرفروش ترین کتاب های غرفه است. کتاب های آیت الله مصباح 100 عنوان هستند که همگی پرفروش شدند. کتاب مقتل جامع سیدالشهداء نوشته مهدی پیشوایی جزو کتاب های پرفروش غرفه است. کتاب همسران سازگار و کتاب های فلسفه ما همچون کتاب فلسفه مقدماتی از دیگر کتاب های پرفروش ما هستند.

 

وی در مورد استقبال مردم از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عنوان کرد: استقبال نسبت به دوره های قبل کرونا ضعیف است. یکی از علت ها این است که این نمایشگاه همزمان به صورت مجازی هم برگزار می شود و عده ای به نمایشگاه نمی آیند و کتاب ها را از طریق سایت تهیه می کنند، به همین دلیل عده کمتری برای خرید حضوری به نمایشگاه مراجعه می کنند.

 

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی ضعیفی در مورد نمایشگاه کتاب صورت گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه این اطلاع رسانی در هر دوره ضعیف بوده است و امسال وضعیت بدتر است، ضمن اینکه بی نظمی و ناهماهنگی هایی نیز در نمایشگاه کتاب به چشم می خورد. صرفا نباید هدف برگزاری نمایشگاه باشد. اینکه بگوییم نمایشگاهی برگزار کردیم، کافی نیست باید به کیفیت نیز اهمیت دهیم.

 

سجادی در مورد محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: مصلی برای تهرانی ها محل خوبی است و شهر آفتاب برای شهرستانی ها. به شهر آفتاب در حال حاضر به عنوان یک مجموعه نمایشگاهی نمی توان تکیه کرد زیرا باید امکانات آن ارتقا یابد و مشکلاتی که دارد، برطرف شود تا برای برگزاری نمایشگاه آماده شود.

 

مسئول غرفه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خاطرنشان کرد: موسسه ما کتاب های زیادی دارد اما غرفه ای که در اختیار ما قرار دادند، کوچک و محدود است و ما نمی توانیم همه کتاب ها را ارایه کنیم و مجبور شدیم فقط تعداد کمی از کتاب ها را بیاوریم. اگر غرفه بزرگ تر بود حتی می توانستیم چند صندلی بگذاریم که مخاطبان بنشینند و ما آنها را راهنمایی کنیم. متاسفانه چند سالی است که مشکل محل غرفه داریم.

 

گفتنی است، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 21 تا 31 اردیبهشت با شعار با کتاب سلامتیم در بخش حضوری در مصلی امام خمینی (ره) و در بخش مجازی در سایت Ketab.ir برگزار می شود.

کد خبر 1175946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha