اعزام بیماران به بیمارستان های شهرهای مجاور کمتر شد

سرپرست بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی شیروان گفت: با به روز شدن دستگاه های مغز و اعصاب و تهیه امکانات و تجهیزات لازم، جراحی های سنگین ارتوپدی و مغز و اعصاب انجام می شود که این خود باعث کاهش اعزام بیماران به بجنورد و شهرهای اطراف شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «میلاد انوری» روز سه شنبه (27 اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نبود دستگاه «آم آر آی» یکی از دلایل اعزام بیماران به شهرهای مجاور است که زیرساخت های آن آماده و ساختمان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

سرپرست بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی شیروان خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا امکانات و تجهزات خوبی برای بیمارستان تخصصی گرفته شده و تجهیزات اتاق عمل که ماندگار خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: این شهرستان دستگاه آندوسکوپی دارد ولی فاقد پزشک فوق تخصص گوارش است که پیگیر متخصص برای انجام آندوسکوپی هستیم.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان هم گفت: این شهرستان از نظر تعدد پزشک متخصص غنی است و مجوز «آی پی دی» نشان می دهد این بیمارستان از معیارها و استانداردهای لازم برای ارایه خدمات برخوردار است.

 

«سیده معصومه هاشمی» با اشاره به پیگیری های صورت گرفته جهت فعال سازی کد ۷۲۴ برای این بیمارستان تخصصی خاطرنشان کرد: راه اندازی این کد برای بیماران مغز و اعصاب(سکته مغزی) سودمند است.

 

هاشمی در خصوص دندان پزشک اضافه کرد: با توجه به جمعیت شهرستان، دندان پزشک، مازاد بر نیاز شهرستان است، همچنین ۲۱ داروخانه در شیروان فعالیت دارند که از این تعداد، سه داروخانه شبانه روزی است.

 

وی در خصوص روند کاهش کرونا طی سه هفته اخیر گفت: در این مدت درصد تست مثبت بستری از ۲۷.۵ درصد به ۱۸ درصد و الان هم به صفر رسیده است، درصد تست مثبت سرپایی از ۳۳ درصد به ۲۲ درصد و الان صفر درصد، میانگین تعداد بستری روزانه ۳.۶ و میانگین تعداد مراجعه سرپایی به ۱.۷ درصد رسیده و در این مدت، کرونا منجر به فوت نداشته ایم.

 

کد خبر 1176089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha