اختتامیه پنجمین دوره همایش ادبی «العبد» در فومن برگزار شد

اختتامیه پنجمین دوره همایش ادبی «العبد» با حضور روحانیون و فرهیختگان در فومن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، همزمان با سیزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) اختتامیه پنجمین دوره همایش ادبی «العبد» با حضور  روحانیون، مسئولان، فرهیختگان و عموم مردم در فومن برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام«محمدامین نقدی» با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بهجت(ره) اظهار کرد: آيت الله العظمي بهجت از روزهاي نخستين بنده خالص خدا بود و اين ويژگي مي تواند براي اقشار مختلف جامعه الگو باشد.

 

امام جمعه فومن با بیان اینکه آنچه که این فقیه و عارف وارسته را به مقام بالای انسانیت رساند، ساده زیستی، سیر الی الله و خلوص در رفتار بود افزود: این عارف والامقام، العبد بود، بنده‌ای که ثابت کرد می‌شود امام و پیامبر هم نبود اما به سیرالی الله دست یافت.

 

وی گفت: ایشان از فقیهان نامدار و عارف واصل بود که در محضر خدا مخلصانه زندگی و همه کارهایش برای خدا بود و به جهان اسلام و تشیع خدمات ماندگاری در عبودیت و بندگی خدا ارائه کرد.

 

«یوسف نیک‌انجام» در این همایش تصریح کرد: استقبال خوبی از این دوره همایش به عمل آمده و آثار رسیده به دبیرخانه داوری شده و افراد برتر و آثار برگزیده امروز تجلیل می‌شوند.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه 27 اردیبهشت یادآور خاطره تلخ ارتحال جانگدار فقیه عارف حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره) است افزود: امسال با توجه به عادی شدن شرایط، تلاش شده این مراسم چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از تمام مسئولین برای برگزاری این همایش بزرگ، از تمام اهالی فرهنگ و ادب، فرهیختگان و مردم علاقه مند کهدر پنجمین دوره همایش ادبی «العبد» حضور به هم رساندند تشکر به عمل می‌آید.

 

گفتنی است، مائده فلاحتکار، خبرنگار خبرگزاری شبستان در زمینه دلنوشته به عنوان منتخب این دوره از همایش «العبد» تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1176222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha